صنایع تبدیلی در شهرستان نیر گسترش یابد

صنایع تبدیلی در شهرستان نیر گسترش یابد

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان نیر گفت: امکانات ناکافی در بخش صنایع تبدیلی سبب خام فروشی محصولات می‌شود که باید این صنایع در شهرستان توسعه و گسترش یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اکبر صمدی ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان اظهار کرد: در سال های گذشته وام‌هایی به نام اشتغالزایی به افرادی داده شده که نه تنها سبب ایجاد اشتغال مولد و پایدار نشده بلکه با هزینه شدن در جاهای دیگر سبب برخی مشکلات اقتصادی ناشی از انباشت نقدینگی نیز شده است.

وی گفت: از تمام ظرفیت های کارشناسان دستگاه های اجرایی منطقه باید استفاده شود تا به شناسایی خلاءهای موجود در شهرستان که می توانند به شغل منجر شوند، بپردازند و در این راه سیاست های تشویقی نیز در نظر گرفته شود.

فرماندار شهرستان نیر از دستگاه های اجرایی خواست برای گرفتن سهم اعتبارات بیشتر در بودجه سال آینده تلاش ویژه ای داشته باشند.

صمدی تصریح کرد: گرفتن و جذب اعتبارات بیشتر است که این شهرستان را تکان می دهد نه بودجه‌های مصوب که به شهرستان ها ابلاغ می شود زیرا بودجه های مصوبه برای این شهرستان خیلی کم است.

وی در زمینه استعدادها و ظرفیت های حوزه گردشگری شهرستان نیر گفت: وجود چند دهنه آبگرم معدنی، دامنه های سرسبز و با صفای کوهستانی، کتیبه های سنگی، آثار باستانی، مناطق نمونه گردشگری و آب و هوای معتدل از ظرفیت های گردشگری نیر هستند که با اندک توجه و سرمایه گذاری می توانند به رونق اقتصادی و معیشتی مردم منطقه کمک کنند.

فرماندار شهرستان نیر با انتقاد از عدم توسعه صنایع تبدیلی و پایین دستی افزود: امکانات ناکافی در بخش صنایع تبدیلی سبب خام فروشی محصولات می شود.

وی گفت: بهترین روش توسعه اشتغال و افزایش درآمدهای غیرکشاورزی توسعه صنایع تبدیلی است که در شهرستان نیر وجود ندارد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon