جزئیات جلسه شورای عالی اشتغال تشریح شد

جزئیات جلسه شورای عالی اشتغال تشریح شد

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران از جزئیات جلسه شورای عالی اشتغال خبر داد و گفت: مقرر شد کمیته ای در این زمینه تشکیل شود تا مباحث عمده شورا از جمله نحوه تخصیص وام به مشاغل کوچک را بررسی کند.

محمد عطاردیان در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،درباره جزییات جلسه شورای اشتغال گفت: طرح «اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری» به دلیل عدم  زمان کافی مورد بررسی قرار نگرفت.

وی در ادامه بااشاره به بحث طرح توانمندسازی و آموزش مهارتی روستاییان اظهار کرد: مقرر شد در راستای این طرح بودجه لازم به کمیته امداد امام خمینی پرداخت شود و این طرح در قالب مشاغل خرد و کوچک دنبال شود.

عطاردیان افزود: به نوعی می توانیم بگوییم این طرح تقریباً با ساماندهی بنگاه‌های پشتیبان کسب و کارهای خانگی، خرد و کوچک یکسان شد. البته بودجه هر کدام جداگانه مطرح می شود.

دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران ادامه داد:طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان نیز از جمله طرح‌هایی بود که بررسی شد و  مقرر شد در راستای این طرح در کنار دانشگاه‌ها در قالب همجوار دانشگاهی طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان با رویکرد  اشتغال دنبال شود، یعنی آموزش فنی و حرفه ای ضمن تحصیل به دانشجویان ارائه شود تا آن ها پس از پایان تحصیلات دانشگاهی بتوانند متناسب با نیازهای بازار کار مشغول در واحدهای تولیدی شوند.

عطادریان بیان کرد: بررسی شیوه‌های اثربخش اعطای تسهیلات بانکی برای افزایش تولید ، اشتغال از مهمترین موضوعات مطرح در این جلسه بود که حدود 1 ساعت از وقت را به خود اختصاص داد.

وی اظهار کرد: در این جلسه نیز موارد مختلفی از جمله نحوه اختصاص وام به صنایع کوچک و مشاغل خرد و خانگی مطرح شد. مقرر شد هر چه قدر قرار است برای صنایع کوچک وام اختصاص دهند میزانی را دولت در نظر بگیرد. هر چقدر قرار است سود برای این وام‌ها در نظر بگیرند، دولت میزانی را تأمین کند تا شرایطی فراهم شود که بانک‌ها همکاری لازم برای ارائه وام را داشته باشند.

عطاردیان افزود: بانک‌ها به دولت اعتماد ندارند. مقرر شد پول در اختیار بانک‌ها قرار گیرد تا بتوانند از این محل هزینه کنند و بهره کمتری بگیرند از آن دسته افرادی که نیازمند این وام‌ها هستند. مقرر شد،صندوق یا تشکیلات مجزایی ایجاد شود چرا که  امکان اینکه بانک‌ها را مجبور کنیم تسهیلات را با سود کمتر از نرخ مصوب اعطا کنند، وجود ندارد. بنابراین دولت در این زمینه باید همکاری لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه