امر به معروف امنیت اجتماعی را در جامعه ارتقاء می‌دهد

امر به معروف امنیت اجتماعی را در جامعه ارتقاء می‌دهد

خبرگزاری تسنیم: دادستان مریوان ا اشاره به اینکه امر به معروف ارتقا دهنده امنیت اجتماعی در جامعه است گفت: بسیاری از انحرافات اخلاقی که عامل ایجاد معضلات اجتماعی است با امر به معروف و نهی از منکر کنترل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مریوان، مهدی آصفی دادستان مریوان ظهر امروز در کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر ستاد احیاء شهرستان مریوان با اشاره به اهمیت جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام اظهار کرد: ترویج معروفاتی همچون اقامه به موقع و سر وقت نماز، رعایت حجاب و عفاف، تذکر لسانی و فرهنگ سازی در اصلاح شیوه های زندگی از جمله اموری است که هر فرد مسلمانی باید به آن توجه داشته باشد.

وی گفت: همه افراد جامعه اسلامی به دلیل داشتن تعهد دینی و اخلاقی در قبال یکدیگر مسئول هستند بنابراین باید تمام تلاش ‌شان شناخت مشکلات اجتماعی و فرهنگ سازی برای برطرف کردن آنها باشد.

دادستان مریوان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های مبارزه با مفساد اخلاقی، اجتماعی  اجرای درست و به موقع امر به معروف و نهی از منکر است چرا که افکار برخی افرادی که با اجرای این امر مهم برخی افرادی که دچار لغزش شده‌اند به راه راست باز می‌گردند.
وی تذکر لسانی را یکی از مهمترین راه‌های اجرای امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر جدای از اینکه فریضه دینی واجب است یک وظیفه اخلاقی برای تمام آحاد مردم نیز هست.

آصفی با اشاره به اینکه امر به معروف ارتقا دهنده امنیت اجتماعی در جامعه است افزود: بسیاری از انحرافات اخلاقی که سبب ایجاد معضلات اجتماعی می‌شوند با امر به معروف و نهی از منکر کنترل می‌شوند و کنترل آنها مانع آسیب رسیدن به جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر راه‌ها و مراحل مختلفی دارد خاطرنشان کرد: یکی از راه های شکرگزاری نعمت های خداوند متعال اجرای امر به معروف و نهی از منکر است.

دادستان مریوان گفت: زنده نگه داشتن سنت‌های نبوی و اخلاق حسنه در بین مردم و ایجاد ارتباطی صمیمانه با هم‌نوعان از جمله مهمترین نتایج عمل به فریضتین است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon