شینهوا: ضرب‌الاجل تدوین چارچوب توافق تا اول مارس تمدید می‌شود/ توافق نهایی تا جولای

شینهوا: ضرب‌الاجل تدوین چارچوب توافق تا اول مارس تمدید می‌شود/ توافق نهایی تا جولای

خبرگزاری تسنیم: شینهوا به نقل از یک منبع نزدیک به مذاکرات هسته‌ای اعلام کرد که احتمالا ضرب‌الاجل تدوین چارچوب توافق تا ابتدای مارس (۱۰ اسفند ۹۳) و توافق نهایی تا ابتدای جولای ۲۰۱۵ (۱۰ تیر ۹۴) تمدید می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شینهوا به نقل از یک منبع نزدیک به مذاکرات هسته‌ای اعلام کرد که احتمالا ضرب‌الاجل تدوین چارچوب توافق تا ابتدای مارس (10 اسفند 93) و توافق نهایی تا ابتدای جولای 2015 (10 تیر 94) تمدید می‌شود.

خبرگزاری انگلیسی رویترز نیز به نقل از یک منبع نزدیک به مذاکرات از احتمال از سرگیری مذاکرات ایران و 1+5 در نیمه دسامبر در عمان خبر داده است.

البته منابع خبری  به خبرنگار اعزامی تسنیم به وین گفتند که این تصمیم داخلی وزرای 1+5 بوده و قرار است به طرف ایرانی اعلام کنند.

دیپلمات درگیر در فرآیند مذاکرات اعلام کرد: "برخی پیشرفت‌ها حاصل شده است. اما ما باید برخی از مسائل را با پایتخت‌های خودمان در میان بگذاریم. ما بار دیگر قبل از سال جدید دیدار خواهیم کرد. این یک فرآیند ادامه دارد است."

خبر رویترز در حالی منتشر می‌شود که بر اساس گزارشات یک مقام ایرانی نیز اعلام کرده است مذاکرات هسته‌ای بر مبنای توافق موقت ژنو که سال گذشته در چنین روزی (3 آذر) منعقد شد، تمدید خواهد شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان