حاضر به معامله با هیچ گروه سیاسی در خصوص منابع و درمان تأمین اجتماعی نیستیم

حاضر به معامله با هیچ گروه سیاسی در خصوص منابع و درمان تأمین اجتماعی نیستیم

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با انتقاد از طرح ادغام بخش درمان صندوق‌ تأمین اجتماعی در سازمان بیمه سلامت، گفت: منابع و درمان تأمین اجتماعی خط قرمز جامعه کارگری است و در مورد آن حاضر به معامله با هیچ گروه سیاسی نیستیم.

حسن صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی اخیراً در قالب یک طرح با عنوان طرح تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ماده‌ای لحاظ کرده مبنی بر این‌که منابع درمانی صندوق‌های بیمه‌ای در بخش درمان ادغام شود و تحت نظارت وزارت بهداشت باشد.

وی ادامه داد: ما به لحاظ عدم سنخیت نوع درآمد سازمان تأمین اجتماعی با درآمد سایر صندوق‌های بیمه‌ای با این موضوع مخالفیم چرا که بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی در قانون الزام به صورت مستقل آمده و استقلال درآمدی، مدیریتی و حاکمیتی ما را نسبت به سایر صندوق‌های بیمه‌ای تعریف کرده است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری همچنین گفت: در برنامه پنجم توسعه در بند یک ماده 38 به این استقلال مجدداً معترض شده‌اند و صندوق تأمین اجتماعی را مورد احراز مجدد قرار دادند اما طرح این موضوع در قالب قانون بدون داشتن سنخیت ما را نگران کرده است.

وی افزود: ما با ادغام منابع بیمه‌ای در بخش درمان در صندوق بیمه سلامت به طور کلی مخالف نیستیم اما به نظر می‌رسد در این موضوع شیطنت‌هایی از سوی افرادی که در رفتار خود دلسوزانه عمل نمی‌کنند صورت گرفته‌ است، اجرای این طرح در واقع دست‌اندازی به صندوق جامعه کارگری و حدود 47 درصد از جامعه کاری کشور است.

صادقی خاطرنشان کرد: درآمد سازمان تأمین اجتماعی از محل پرداخت حق بیمه است در صورتی که سایر صندوق‌ها پرداخت دولتی دارند و نمی‌شود این دو صورت را بایکدیگر ادغام کرد، این ادغام اشتباه و دور از واقعیت جامعه کارگری و درمان کشور است، منابع تأمین اجتماعی خط قرمز ما هستند و ما حاضر به معامله با هیچ گروه سیاسی نیستیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon