۱۹ میلیارد ریال زکات در بوئین‌زهرا جمع آوری شد

19 میلیارد ریال زکات در بوئین‌زهرا جمع آوری شد

خبرگزاری تسنیم: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) بوئین زهرا گفت: در هشت ماه ابتدای سال ۹۳ ، ۱۹ میلیارد و ۴۱۴ میلیون ریال زکات در شهرستان بوئین زهرا جمع‌آوری شده است.

حجت غلامی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با بیان این که زکات یکی از فرایض الهی است که در دبین مبین اسلام تاکید فراوانی به آن شده است، اظهار کرد: زکات در دین مبین اسلام بسیار مورد تاکید بوده است که مرز بین کفر و ایمان برشمرده شده است.

وی خاطر نشان کرد: کمیته امداد امام خمینی یکی از دستگاه‌هایی است که در زمینه ترویج و جمع آوری زکات نقش بسیار پر رنگی داشته است و تلاش شده علاوه بر تببین فرهنگ پرداخت زکات در جامعه، وظیفه جمع آوری را نیز بر عهده داشته باشد.

غلامی افزود: بسیاری از مردم به ویژه کشاورزان که مشمول پرداخت زکات هستند اطلاعات دقیقی از احکام الهی ندارند و همین سبب شده تا کمیته امداد امام خمینی(ره) در مسیر آگاهی بخشی به مردم گام بردارد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بوئین زهرا فعالیت مبلغین در حوزه زکات را اثر بخش دانست و اظهار کرد: با فعالیت درست مبلغین در 8 ماه نخست سال جاری 19 میلیارد و 414 میلیون ریال زکات در این شهرستان جمع آوری شده است که نسبت به سال گذشته نزدیک به 120 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اهداف زکات تصریح کرد: پرداخت زکات از یک سو سبب ایجاد توازن اقتصاد در اقشار مختلف جامعه شده و از سوی دیگر برکت را به تولیدات کشاورزان ساری و جاری می‌کند.

غلامی در مورد نهادینه شدن فرهنگ زکات میان کشاورزان و سایر اقشار جامعه ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم کشاورزان با توجه به تأکیدات دین مبین اسلام در این امر مهم گام بردارند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon