اولین قربانی شکست حزب اوباما در انتخابات سنا؛ کناره‌گیری هیگل از پنتاگون

اولین قربانی شکست حزب اوباما در انتخابات سنا؛ کناره‌گیری هیگل از پنتاگون

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور آمریکا از وزیر دفاع این کشور خواسته است از سمت خود کناره گیری کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نیویورک تایمز، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از چاک هیگل وزیر دفاع این کشور خواسته است از سمت خود کناره گیری کند.

نیویورک تایمز در گزارش خود اعلام کرده است که هیگل بر اثر فشارها و به عنوان اولین قربانی از دست رفتن اکثریت دموکرات‌ها در سنای این کشور از مقام خود استعفا می‌کند.

مقامات دولتی آمریکا اعلام کردند که که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا که انتظار می‌رود امروز دوشنبه استعفای هیگل را اعلام کند، پس از سلسله نشست‌هایی طی هفته‌های گذشته، در جمعه گذشته تصمیم گرفت تا از وزیر دفاع کابینه‌اش - که تنها جمهوری‌خواه عضو تیم امنیت ملی آمریکا است - بخواهد تا از مقام خود کناره‌گیری کند.

همچنین طبق جدیدترین گزارش‌ها اوباما با استعفای هیگل موافقت کرده است.

مقامات رسمی دولت آمریکا تصمیم اوباما برای حذف هیگل از کابینه را به عنوان به رسمیت شناختن تهدید ایجاد شده از سوی داعش و اینکه این امر نیازمند مهارت‌های دیگری از آنچه هیگل در کار خود به کار برد، توصیف کرده‌اند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت که جانشین هیگل "به صورت موقت معرفی می‌شود" اما هیگل تا زمانی که تصدی‌گری جانشینش به تأیید برد به کار خود ادامه خواهد داد.

یک مقام دولتی دیگر نیز افزود: "دو سال آتی نیازمند نوع دیگری از تمرکز (و سیاست‌های دفاعی) است. این مقام دولتی تأکید کرد که هیگل اخراج نشده است بلکه وی از دو هفته پیش در مورد آینده خود با اوباما گفگوهایی را داشته است و هر دو به اتفاق توافق کردند که هم‌اکنون زمان کناره‌گیری هیگل از پستش است.

نیویورک تایمز در گزارش خود نوشت که مقامات دولت اوباما از مدتی پیش در مورد جایگزینی وی مشغول گمانه‌زنی بودند. در فهرست نامزدهای جایگزینی وی اسامی همچون میشل فلورنوی، معاون سابق وزیر دفاع، جک ریید سناتور دموکرات از ایالت رود‌آیلند و افسر سابق لشکر 82 هوابرد ارتش آمریکا، و اشتون کارتر معاون سابق وزیر دفاع مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان