طرح‌های سپاه در حوزه اقتصاد مقاومتی کم‌هزینه و عام‌المنفعه هستند

طرح‌های سپاه در حوزه اقتصاد مقاومتی کم‌هزینه و عام‌المنفعه هستند

خبرگزاری تسنیم: فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: طرح‌هایی که در اقتصاد مقاومتی توسط بسیج و سپاه در نظر گرفته شده بزرگ نیستند بلکه زودبازده، کم هزینه و عام‌المنفعه بوده و در راستای ارتقای معیشت مردم هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سردار محمد حسین رجبی عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کردستان اظهار کرد: این ستاد به ریاست استاندار تشکیل شده و در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که رویکرد جدی نظام و سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری است فعالیت می‌کند.

وی گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی استان کردستان متشکل از کارگروه‌هایی است که امیدواریم با ترکیب ستاد و کارگروه‌ها اقدام مثبتی در جهت پیشبرد امور در کنار اقداماتی که تاکنون انجام شده است صورت گیرد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس خاطرنشان کرد: ارزیابی‌هایی که سازمان بسیج سازندگی از روند اجرای کارهای اقتصاد مقاومتی در استان انجام داده نشان دهنده این است که هماهنگی‌های خوبی صورت گرفته اما ما از وضعیت موجود رضایت نداریم و از این رو تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی را بسیار مهم می‌دانیم.

از برخی مسئولان کردستان در انجام امور اقتصاد مقاومتی جدیت دیده نمی‌شود

وی گفت: متاسفانه جدیتی که باید در انجام کارهای مربوط به اقتصاد مقاومتی وجود داشته باشد در برخی از مسئولان استان دیده نمی‌شود و اینگونه کارها در حد جلسات و اقدامات مختصر عملی در حال پیشبرد است که رضایت بخش نیست.

سردار رجبی با اشاره به تشکیل 13 کارگروه در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: این کارگروه‌ها قابل تغییر است و نظرات اعضای ستاد می‌تواند برای تکمیل و بهتر شدن آن ارائه شود و در کنار مسئولیت‌هایی که در این کارگروه‌ها بر عهده نهادها قرار داده می‌شود مسئولان اقشار بسیج نیز در کنار آنها قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر این که اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنها نباید به تشکیل جلسات و کارگروه‌های متعدد ختم شود تصریح کرد: کار اصلی در زمینه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در عرصه‌ها و میدان عمل است و تشکیل ستاد مربوطه برای کمک به اجرای سیاست‌ها و جلوگیری از سرگردانی مردم است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس با بیان این که مجموعه سیاست کلان کشور باید در چند حوزه تعریف شود گفت: آنچه که در ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود در واقع در یک مکانیزم ساده اقتصاد مقاومتی در حوزه اقتصاد معیشتی یا خویش فرمایی است.

نخستین قدم در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فرهنگ‌سازی است

وی اولین قدم برای ورود به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را فرهنگ‌سازی دانست و افزود: صدا و سیما باید برای فرهنگ‌سازی پیش قدم شود و پس از آن الگوها به مردم نشان داده شود.

سردار رجبی به مقایسه طرح‌های سال‌های 92 و 93 در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: در سال 92، تعداد طرح‌های اقتصاد مقاومتی 1483 طرح بود و اعتبار آن از محل صندوق توسعه کشاورزی و سازمان بسیج تامین شد اما امسال تعداد طرح‌ها به 837 طرح رسیده است که تنها اعتبار سازمان بسیج به آن تخصیص یافته و اعتبارات صندوق بخش کشاورزی برای آن در نظر گرفته نشده است.

طرح‌های سپاه در حوزه اقتصاد مقاومتی کم‌هزینه و عام‌المنفعه هستند

وی خاطرنشان کرد: طرح‌هایی که در اقتصاد مقاومتی توسط بسیج و سپاه در نظر گرفته شده بزرگ نیستند بلکه زودبازده، کم هزینه و  عام‌المنفعه بوده و در راستای ارتقای معیشت مردم هستند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به این که در حال حاضر مردم روستاها بیکار هستند گفت: انجام اینگونه طرح‌های کوچک و زودبازده می‌تواند در رفع بیکاری در مناطق روستایی بسیار موثر واقع شود و برای مردم ایجاد اشتغال کند.

وی انجام کارهای کوچک و زوبازده را در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان عنوان و تاکید کرد: هریک از دستگاه‌های اجرایی در راستای اقتصاد مقاومتی سهمی داشته و باید برای پیشبرد آن کمک کنند که تشکیل جلسات باید برای کمک به عرصه‌هایی که عملیاتی می‌شود باشد.

سردار رجبی استان کردستان را یک استان حاصلخیز دانست و خاطرنشان کرد: استان کردستان یک استان حاصلخیز با مردمی شاداب و آماده به کار است که باید از این ظرفیت استفاده کرده و شرایط کار را برای آنها فراهم شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon