کمک به توسعه مشاغل خانگی از برنامه‌های بسیج سازندگی کردستان است

کمک به توسعه مشاغل خانگی از برنامه‌های بسیج سازندگی کردستان است

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کردستان گفت: کمک به توسعه مشاغل خانگی از برنامه‌های بسیج سازندگی استان کردستان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مهران محمدی عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کردستان اظهار کرد: در سال 92 در کردستان اجرای بیش از 1400 طرح کوچک و زودبازده در راستای تقویت اقتصاد و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی آغاز شده است.

وی گفت: اعتبار 1483 طرحی که در سال 92 شروع به کار کرده است بیش از 120 میلیارد ریال بوده است که 60 میلیارد ریال آن از سوی صندوق توسعه کشاورزی و 60 میلیارد ریال دیگر از منابع سازمان بسیج تامین شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کردستان درباره نوع طرح‌های اجرایی در سال 92 خاطرنشان کرد: کمک به توسعه مشاغل خانگی، واحدهای خدماتی، راه اندازی کارگاه‌های کوچک، شیلات، پرورش دام، تولیدات باغی و کمک به خرید ادوات کشاورزی از جمله طرح‌های اجرایی در سال 92 در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی با اعلام این که اعتبارات صندوق توسعه بخش کشاورزی در سال 93 حذف شده است گفت: طرح‌های سال 93 تنها با اعتبارات سازمان بسیج آغاز شده که در حدود 800 طرح با اعتبار 165 میلیارد ریال در حوزه‌های ذکر شده است.

محمدی میزان اشتغال‌زایی در طرح‌های کوچک اجرا شده در سال های 92 و 93 را بالغ بر 3 هزار نفر اعلام کرد و افزود: برای 3 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر اساس برآورد در حوزه طرح‌های کوچک و زودبازده ایجاد اشتغال شده است که به صورت دائم و موقت است.

وی همچنین به تشکیل 13 کارگروه در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: کارگروه‌های کشاورزی، سلامت و بهداشت، رفاه و تامین اجتماعی، صنعت و معدن، تجارت و بازرگانی، اشتغال و کارآفرینی، اقتصاد کلان، فرهنگی، توسعه روستایی، عمران،آب، انرژی و شفاف سازی و مبارزه با مفاسد اقتصادی عناوین 13 کارگروه تشکیل شده در ستاد اقتصاد مقاومتی استان است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی درباره ترکیب اعضاء ستاد اقتصاد مقاومتی نیز خاطرنشان کرد: رئیس کارگروه رئیس دستگاه اجرایی مربوطه است و مسئول قشر مربوطه در بسیج به عنوان دبیر کارگروه، نخبگان و فعالان بخش خصوصی و اساتید دانشگاه‌ها مرتبط با حوزه کاری نیز به عنوان اعضاء ستاد اقتصاد مقاومتی استان کردستان در نظر گرفته شده‌اند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon