هنرمندان با خانواده شهدای هنرمند اردبیل دیدار کردند

هنرمندان با خانواده شهدای هنرمند اردبیل دیدار کردند

خبرگزاری تسنیم: در آستانه برگزاری شهدای هنرمند تئاتر کشور در اردبیل جمعی از هنرمندان استان با خانواده هنرمند شهید صادق شکوهی دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عظیم دشتی عصر امروز در دیدار با خانواده شهید صادق شکوهی اظهار کرد: یکی از هنرهای بزرگ معمار کبیر انقلاب اسلامی این بود که برای حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی فرمان تشکیل ارتش 20 میلیونی را صادر کردند که خوشبختانه این تدبیر حکمیانه معمار بزرگ انقلاب به خوبی نتیجه داد.

وی افزود: عملکرد این میراث گرانقدر حضرت امام خمینی(ره) در حوادث مختلف بعداز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بی بدیل است به طوری که اگر حضور این نیروهای مردمی و داوطلب نبود، هر یک از این حوادث می توانست ضربه شکننده ای بر وجود این درخت تازه به ثمر نشسته، وارد کند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان گفت: بسیج همچون سد محکم و نفوذناپذیر در برابر توفان سهمگین دشمنان ایستاد و نگذاشت ذره ای آسیب به بدنه انقلاب اسلامی وارد شود.

دشتی تصریح کرد: شهدای ما انسان‌های شریف و خودساخته ای بودند که خالصانه و صادقانه پا به عرصه دفاع از انقلاب اسلامی گذاشتند و با شجاعت و اقتدار به نبرد مشغول شدند و با جسم و روح ملکوتی به سوی معبود خویش شتافتند و عزت و اقتدار  را به  ارمغان آوردند که گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان سفر کرده وظیفه هر تک تک هموطنان است.

صادق شکوهی درسال 1347 در شهر نیر به دنیا آمد که در هنر عکاسی فعالیت می کرد و در سال 66 و در منطقه عملیاتی نصر 7 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: در گرامیداشت یاد و خاطره هنرمندان شهید کشور, کنگره  2 هزار و 16 شهید عرصه هنر در 21 فروردین سال 94 برگزار می شود.

عظیم دشتی تصریح کرد:‌ قبل از برگزاری کنگره سراسری, کنگره های تخصصی در برخی از استان‌ها برگزار می شود که استان ولایتمدار اردبیل دوازدهم  آذرماه امسالمیزبان کنگره شهدای تئاتر بود.

وی بیان کرد: در استان اردبیل 54 شهید هنرمند شناسایی شده است که همزمان با کنگره شهدای تئاتر از خانواده معظم این شهیدان سر افزار تجلیل می‌شود.

عبدالله مددی، مدیرکل سازمان  صدا وسیمای اردبیل نیز در این دیدار اظهار کرد: هنرمندان به عنوان نخبگان جامعه هم در ثبت لحظات تاریخ ساز رزمندگان اسلام و هم در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت نقش بسزایی داشتند اگر کار زینبی این قشر زحمتکش نبود، امروز آثاری از فداکاری‌های رزمندگان اسلام وجود نداشت.

مدیرکل سازمان  صدا وسیمای اردبیل افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس  یک وظیفه همگانی است و همگان باید با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت های خود برای ترویج فرهنگ حاکم در دوران دفاع مقدس تلاش کنند.

شهید میرحبیب سیدگرمرودی در سال 1343 در محله نواب صفوی اردبیل چشم به جهان گذاشت و تا دوم دبیرستان درس خواند, همزمان با تحصیلات کلاسیک در رشته های هنری خوشنویسی, نقاشی و طراحی فعالیت می کرد, این شهید هنرمند تعدادی از تصاویر شهدا را از جمله تصویر شهید حسین اوجاقی و ایرج جودی را نقاشی کرده بود که در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

شهید سیدرسول سیدحاتمی  در سال 1343 در یک خانواده مذهبی و سادات به دنیا آمد، تا سوم راهنمایی درس خواند و همزمان با تحصیلات در رشته های هنری شعر و نمایش فعالیت می کرد که با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه اعزام شد و در عملیات رمضان به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon