همایش ملی آیت‌الله خویی ‌برگزار می‌شود

همایش ملی آیت‌الله خویی ‌برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: همایش ملی بزرگداشت مرحوم آیت‌الله سید ابوالقاسم خویی هشتم آذر ماه در خوی برگزار می‌شود.

حجت‌‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به برگزاری چهارمین همایش ملی آیت‌الله ‌خوئی با هدف شناساندن آثار و جایگاه علمی این عالم ربانی در خوی اظهار کرد: این همایش ملی در روز هشتم آذر ماه در سالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد این شهرستان برگزار می‌شود.

امام جمعه خوی با اشاره به مهمانان مدعو این همایش ملی تصریح کرد: در این آیین، آیت‌الله داوری از شاگردان مرحوم آیت‌الله خوئی در قم، مجید معارف از اساتید برجسته دانشگاه تهران، حمید خویی‌نوه این مرحوم و نیز میرشریفی شاگرد علامه عسگری ضمن حضور در همایش، به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

شکوری با اینکه در این همایش ملی چند نفر از شهر مقدس کربلا نیز حضور می‌یابند، افزود: پیش از این پرچم متبرکه کربلا از مهمانان عراقی تحویل گرفته شده و در این باره قراردادی برای افزایش مبادلات فرهنگی میان شهر خوی و کربلا به امضا رسیده است.

وی تصریح کرد: در حاشیه همایش ملی بزرگداشت مرحوم آیت‌الله ابوالقاسم خوئی، نمایشگاهی از محصولات فرهنگی بین دو شهر در 20 غرفه دایر شده و در این رابطه مسابقه فرهنگی نیز به انجام می‌رسد.

امام جمعه خوی اظهار کرد: این همایش مقدمه‌ای برای برگزاری کنگره کشوری یا بین‌المللی بزرگداشت مرحوم آیت الله العظمی خویی است چون رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند که این کنگره از حالت استانی خارج شده و به شکل ملی یا بین‌المللی برگزار شود.

انتهای پیام/ آ
 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon