رهبر طریقت عزیمه مصر: ایران به‌عنوان قطب دوم دنیا سازمان ملل اسلامی را تشکیل دهد


رهبر طریقت عزیمه مصر: ایران به‌عنوان قطب دوم دنیا سازمان ملل اسلامی را تشکیل دهد

خبرگزاری تسنیم: رهبر طریقت عزیمه مصر با اشاره به اینکه ایران قطب دوم دنیا پس از فروپاشی شوروی است، گفت: این قطب دوم باید بتواند سازمان ملل اسلامی داشته باشد، همچنین ارتشی با حضور کشورهای اسلامی ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، اختتامیه کنگره جهانی جریان‌های تکفیری و افراطی در حال برگزاری است و علمای برجسته جهان اسلام مواضع خود را علیه جریان تکفیری بیان می‌کنند.

رهبر طریقت عزیمه از مصر به‌عنوان یکی از سخنرانان مراسم اختتامیه با بیان اینکه فقر یکی از عوامل پدید آمدن گروه‌های تکفیری و افراطی است، اظهار کرد: برخی از جوانان در کشورهای اسلامی به‌منظور کسب درآمد به این گروه‌ها جذب می‌شوند.

رهبر طریقت عزیمه مصر با تأکید بر "این کنگره از بهترین اجلاس‌هایی است که تاکنون در آن شرکت داشته‌ام" افزود: پیشنهاد می‌دهم کمیته پیگیری مصوبات این اجلاس تشکیل شود؛ تا علمای اسلام در کشورهای خود مصوبات را دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه ایران قطب دوم دنیا پس از فروپاشی شوروی است، عنوان کرد: این قطب دوم باید بتواند سازمان ملل اسلامی داشته باشد.

رهبر طریقت عزیمه مصر ایجاد ارتشی با حضور کشورهای اسلامی را پیشنهاد داد و گفت: این ارتش می‌تواند در برابر خطرات دنیای اسلام تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

وی با بیان "امیدواریم همه رهبران و حاکمان کشورهای اسلامی دنیا مصوبات کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای جهان اسلام  را مد نظر قرار دهند" خاطرنشان کرد: امیدواریم این کنگره نتایج خوبی برای مسلمین و دنیای اسلام داشته باشد.

انتهای پیام/ب*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon