آیت‌الله سبحانی: علمای اسلامی از تکفیر به همه اشکال آن متنفر هستند


آیت‌الله سبحانی: علمای اسلامی از تکفیر به همه اشکال آن متنفر هستند

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله سبحانی گفت: در مقالاتی که از علمای اسلام در کنگره جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام عرضه شد همه اظهار کردند که از تکفیر به همه اشکال آن متنفر هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، اختتامیه کنگره جهانی جریان‌های تکفیری و افراطی در حال برگزاری است و علمای برجسته جهان اسلام مواضع خود را علیه جریان تکفیری بیان می‌کنند.

آیت‌الله جعفر سبحانی امشب در مراسم اختتامیه کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام، با تشکر از کسانی که در برگزاری این کنگره نقش داشته‌اند اظهار کرد: از علمای جهان اسلام که در این کنگره شرکت کردند تشکر می‌کنم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه پدیده تکفیر مصیبتی است که در جامعه اسلام پدیدار شده است افزود: این پدیده یک بیماری است که جهان اسلام را تهدید می‌کند و موضع گیری علمای اسلام در مقابل این پدیده نشانه محکومیت تکفیر بین همه کشورهای اسلامی است.

وی با عنوان اینکه مسلمانان جهان بر این باور هستند که خداوند تکفیر را تأیید نمی‌کند خاطرنشان کرد: فتوای علمای اسلام و اجماع آن‌ها در مقابله با تکفیری‌ها کارگشاست و تنها محکمه شرعی می‌تواند شرک را در افراد مشخص کند.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به طرح‌هایی که برای مقابله با این پدیده مطرح می‌شوند گفت: منبرهای مساجد و رسانه‌های جمعی می‌تواند سبب روشنگری در جوامع اسلامی شود.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به ضرورت ریشه‌کنی تکفیر از اسلام خاطرنشان کرد: باید در مقابل منکرهای اجتماعی بایستیم و ترویج فرهنگ اسلام و همبستگی میان مسلمانان یک اصل در جوامع بشری است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به کلام امیرالمؤمنین علی(ع) گفت: مردم دو دسته‌اند، یا هم‌کیش شما و یا مخلوق آفریدگار هستند.

وی عدم رجوع به منابع و کتب اصلی را یکی از عوامل دوری مسلمانان از یکدیگر اعلام کرد و افزود: نسل جوان در کشورهای اسلامی در معرض تبلیغات سوء اندیشه تکفیری قرار دارند و علمای اسلام باید با تبلیغات تکفیری‌ها مقابله کنند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به اشاعه برخی مطالب فتنه انگیز در کتاب‌ها و رسانه‌ها افزود: از خداوند تقاضا داریم تا راه‌های مقابله با تکفیری‌ها را برای ما روشن کند و بتوانیم با این اجماع به راه‌حل‌های مناسبی دست یابیم.

انتهای پیام/ب*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon