۹۹.۱ درصد بحرینی‌ها خواستار حق تعیین سرنوشت خود با انتخاب نظام سیاسی جدید شدند

99.1 درصد بحرینی‌ها خواستار حق تعیین سرنوشت خود با انتخاب نظام سیاسی جدید شدند

خبرگزاری تسنیم: هیئت مستقل همه پرسی بحرین نتایج همه پرسی چهار روز پیش این کشور را منتشر کرد که بر اساس آن ۹۹.۱ درصد بحرینی‌ها خواستار حق تعیین سرنوشت خود با انتخاب نظام سیاسی جدید شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، چهار روز پیش همه پرسی مردمی بحرین با عنوان "حق تعیین سرنوشت" و با مطرح کردن این سوال که آیا تعیین سرنوشت خود را با انتخاب نظام سیاسی جدید در بحرین با نظارت سازمان ملل تایید می‌کنید یا نه؟ آغاز شد.

منابع خبری گزارش دادند که شعبه های  اخذ رای در بحرین شاهد حضور تعداد زیادی از مردم و خبرنگاران خبرگزاری‌های بین المللی بوده و فرآیند رای گیری در بیش از 60 منطقه درجریان بوده است، مردم استقبال بسیار خوبی از این همه پرسی کرده‌ و رسانه‌ها استقبال مردمی از همه پرسی در انتخابات را گسترده توصیف کردند.

دو روز پس از پایان این همه پرسی و شمارش آرا، هیئت مستقل همه پرسی مردمی نتایج آن را اعلام کرد.

این هیئت از همه مردم بحرین، جوانان، زنان و کهنسالان به دلیل مشارکت در این همه پرسی قدردانی  و حملات رژیم آل خلیفه به مردم در روزهای برگزاری همه پرسی را محکوم کرد.

هیئت مستقل همه پرسی بحرین اعلام کرد تمامی اقدامات برای برگزاری این همه پرسی ملی بر اساس معیارهای بین المللی بوده است.

این هیئت اعلام کرد از 250 هزار نفری که از آنها دعوت شد تا در این همه پرسی مشارکت کنند 178 هزار و 625 نفر شرکت کردند که مشارکتی 71.4 درصدی را نشان می‌دهد.

از این تعداد 177 هزار و 118 نفر به همه پرسی پاسخ آری داده که 99.1 درصد از شرکت کنندگان را تشکیل می‌دهند.

بر این اساس 99.1 درصد از مشارکت کنندگان خواستار حق تعیین سرنوشت خود با انتخاب نظامی سیاسی جدید در بحرین و با نظارت سازمان ملل شدند.

انتهای پیام/.

 

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان