سردار رشیدیان: جمهوری اسلامی تکیه‌گاه امنیتی کشورهای منطقه است

سردار رشیدیان: جمهوری اسلامی تکیه‌گاه امنیتی کشورهای منطقه است

خبرگزاری تسنیم: فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: در مقطع زمانی حاضر ایران بدون تردید امن‌ترین کشور منطقه و از کشورهای تراز بالای جهان در حوزه امنیت است و جمهوری اسلامی نه تنها امنیت خود را حفظ کرده بلکه تکیه‌گاه امنیتی کشورهای منطقه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سردار عزت‌الله رشیدیان در بازدید از دفتر خبرگزاری بین‌المللی تسنیم در استان کردستان با اشاره به اهمیت وظایف محوله به پرسنل مرزبانی اظهار داشت: وظایف نیروهای مرزبانی اموری تخصصی است و موفقیت در انجام وظایف منوط به دقت و هوشیاری در انجام کار است.

وی مرزهای استان کردستان را امن‌ترین مرزهای کشور عنوان کرد و گفت: شکل گرفتن این امنیت پایدار نتیجه تعامل و همراهی مردم متدین، بابصیرت و هوشیار استان با نیروهای مسلح و متولیان حوزه امنیت است.

جمهوری اسلامی تکیه‌گاه امنیتی کشورهای منطقه است

فرمانده مرزبانی استان کردستان به وضعیت مرزهای کشور و استان کردستان اشاره و تصریح کرد: در مقطع زمانی حاضر ایران بدون تردید امن‌ترین کشور منطقه و از کشورهای تراز بالای جهان در حوزه امنیت است و جمهوری اسلامی نه تنها امنیت خود را حفظ کرده بلکه تکیه‌گاه امنیتی کشورهای منطقه است.

وی با اشاره به اینکه امنیت کنونی کشور در منطقه و جهان زبانزد شده است گفت: برکت این امنیت پایدار و اقتدار نظام اسلامی از مرزهای کشور هم فراتر رفته و مردم در کشورهای همسایه‌ای مانند عراق قدردان جمهوری اسلامی هستند و این قدرشناسی خود را با شیوه‌های گوناگون نشان می‌دهند.

تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری کشور را از آسیب‌های مختلف مصون کرده است

سردار رشیدیان افزود: آنچه ایران اسلامی را در حوزه‌های مختلف از دیگر کشورها متمایز کرده وجود رهبری فرزانه و حکیم در رأس امور است و تدابیر حکیمانه ایشان همواره راهگشای مسئولان بوده و عمل به منویات معظم‌له کشور را از آسیب در حوزه‌های مختلف دور نگه داشته است.

وی با اشاره به اقتدار و اشراف نیروهای مسلح به امور در سایه عمل به فرامین فرماندهی کل قوا گفت: یکی از نعمات بزرگی که خداوند به ملت ما ارزانی داشته نعمت امنیت است و آنچه در این حوزه بسیار مهم است ارتقای روز به روز این امنیت است.

هیچ مسئله‌ای، امنیت مرزهای کشور را تهدید نمی‌کند

فرمانده مرزبانی استان کردستان تصریح کرد: در حال حاضر امنیت کامل در مرزهای کشور بویژه مرزهای استان حاکم است و هیچ مسئله‌ای این امنیت را تهدید نمی‌کند و چشمان بیدار مرزبانان کوچکترین تحرکات در مرزها را زیر نظر دارند.

وی با اشاره به اوضاع منطقه و فعالیت‌های تروریست‌هایی که وی آنها را «تروریست اجاره‌ای» خواند گفت: مرزبانان جمهوری اسلامی آماده برخورد مقتدرانه با هرگونه تهدیدی در مرزها هستند و مرزنشینان کشور با اطمینان از اقتدار مرزبانان با خیالی آسوده در مناطق مرزی مشغول رسیدگی به کار و زندگی خود هستند.

تردد خودرویی غیرمجاز در مرزهای کردستان به طور کامل قطع شده است

سردار رشیدیان به موضوع انسداد مرزها اشاره کرد و افزود: موضوع انسداد مرزها از زمانی که مرزبانی راه اندازی شده مطرح بوده و این کار به صورت مستمر و لایه به لایه انجام شده است و در استان هم این کار در بخشی از نوار مرزی انجام شده و در سایر نقاط هم که انجام ان ضرورت دارد به مرور دنبال می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تردد خودرویی غیرمجاز در مرزهای کردستان به طور کامل قطع شده است خاطرنشان کرد: در برخی نقاط برای کنترل مرز کانال حفر شده و در برخی نقاط هم پاسگاه مرزی ایجاد شده تا امنیت موجود حفظ شده و در دراز مدت هم این امنیت ارتقا پیدا کند.

بخشی از مرزهای کشور با دستگاه‌های الکترونیک ساخت داخل کنترل می‌شود

فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: بدون شک بخشی از امنیت برقرار شده در مرزهای کشور نتیجه اجرای طرح انسداد مرزهاست بنابراین اجرای این طرح ادامه می‌یابد و در هر نقطه‌ای از مرز که خلأ وجود داشته باشد اجرای این طرح در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی به تحت پوشش قرار گرفتن بخشی از مرزهای کشور با دستگاه‌های الکترونیک اشاره کرد و افزود: این دستگاه‌های الکترونیکی که به طور کامل ساخت داخل است در موفقیت نیروهای حافظ مرز در انجام وظایف بسیار مؤثر بوده است.

سردار رشیدیان به موضوع کوله‌بری در مرزهای استان اشاره کرد و گفت: با تعامل مرزبانی و سایر نهادها و دستگاه‌ها کوله‌بری در سال‌های اخیر کاهش چشمگیری پیدا کرده چرا که بخشی از مردم روستاهای مرزی با حمایت‌های مختلف صورت گرفته، جذب شغل‌های پایدار و تولیدی مانند کشاورزی شده‌اند.

ایجاد اشتغال پایدار در مرزها مردم را از شغل‌های کاذب رویگردان می‌کند

وی افزود: ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی یکی از راه‌های دور کردن مردم از روی آوردن به شغل‌های کاذبی چون کوله‌بری است ولی از آنجایی که ایجاد اشتغال پایدار هم اندکی زمان‌بر است لازم است این کار مدیریت شود و در این راه باید نیروهای مسلح و همه دستگاه‌ها دست به دست هم داده و مشکلات را حل کنند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان با اشاره به اینکه توسعه مناطق روستایی یکی از رویکردهای دولت است گفت: توسعه مناطق روستایی در برخی نقاط استان کردستان هم‌اکنون محقق شده است و سند این ادعا آباد شدن زمین‌های کشاورزی روستایی در نقاطی مانند «بایوه»، حد فاصل مریوان تا مرز باشماق است.

وی گفت: در سال‌های گذشته بسیاری از مردم این منطقه مشغول کوله‌بری بودند اما با حمایت‌های به عمل آمده و تأمین امنیت آنجا توسط مرزبانی و سایر نیروهای مسلح، مردم خود به خود از کوله‌بری رویگردان شده و مشغول کار کشاورزی شده‌اند که این کار از 2 جنبه برای کشور مفید است.

سردار رشیدیان تصریح کرد: مشغول شدن مردم به کشاورزی هم آمار قاچاق را پائین آورده و هم میزان تولید را بالا برده که این امر هم به سود مردم و هم به نفع اقتصاد کشور است.

حضور روستائیان در نقاط مرزی به پایدار شدن امنیت کمک کرده است

وی گفت: هم‌اکنون دو طرف جاده مریوان به باشماق زمین‌های حاصل‌خیز کشاورزی است و همین حضور کشاورزان و روستائیان هم در پایدار شدن امنیت در آن مناطق نقشی مؤثر داشته است.

فرمانده مرزبانی استان کردستان به مسئله قاچاق در مرزها اشاره کرد و افزود: مقابله با قاچاق زمانی مؤثر خواهد بود که قبل از به کارگیری قوه قهریه در میان عامه مردم فرهنگ‌سازی صورت گیرد تا اکثریت جامعه به این باور قلبی برسد که روی آوردن به قاچاق به اقتصاد کشور ضربه وارد می‌کند و زمانی هم که اقتصاد مملکت اسیب ببیند مردم هم به شیوه‌های مختلف متضرر خواهند شد.

فعالیت 4 بازارچه مرزی در شهرستان‌های بانه و مریوان

وی راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی را هم یکی از اقداماتی دانست که در کاهش قاچاق مؤثر بوده و گفت: هم‌اکنون 2 بازارچه مرزی «گله‌سوره» و «هنگه‌ژال» در بانه و 2 بازارچه مرزی «دره‌وران» و «پیران» در مریوان فعال هستند و بسیاری از مردم مستحق آن مناطق از طریق این بازارچه‌ها امرار معاش می‌کنند.

سردار رشیدیان مردم کردستان را مردمی قانع و شایسته خدمت عنوان کرد و افزود: مردم کردستان مردمی ولایت‌مدار هستند و هر جا نظام به حضور آنها در صحنه نیاز داشته با تمام توان وارد صحنه شده‌اند بنابراین وظیفه همه مسئولان خدمت به این مردم شریف است.

وی توسعه دامداری را یکی از دیگر کارهایی دانست که انجام آن می‌تواند کاهش دهنده پدیده قاچاق باشد.

فرمانده مرزبانی استان کردستان به استقلال کشور اشاره کرد و گفت: استقلال امروز کشور یک استقلال واقعی است و کشور در سایه ولایت مطلقه فقیه و با وجود تحریم‌ها و تهدیدها در حال پیشرفت و بالندگی است و اقتدار کنونی این سرزمین الهی نتیجه روحیه انقلابی و دین‌مداری مردم است.

راه‌اندازی استخرهای پرورش ماهی در نقاط صفر مرزی کردستان

وی افزود: هم‌اکنون در مناطق مختلفی از نقطه صفر مرزی کردستان استخرهای پرورش ماهی احداث شده و بخشی از مردم با مشغول شدن به فعالیتی چون پرورش ماهی به طور کامل از روی آوردن به قاچاق منصرف شده‌اند.

سردار رشیدیان با یادآوری کارکردهای یک رسانه و با اشاره به اینکه قسمتی از وقت خود در ساعات غیرکاری را به مرور مطبوعات و رسانه‌ها اختصاص می‌دهد، اظهار کرد: کیفیت از شاخصه‌های اخبار خبرگزاری بین‌المللی تسنیم است.

برخوردخبرگزاری تسنیم با مسائل حوزه خبر صادقانه است

وی با اشاره به علاقه فرماندهی مرزبانی کردستان به تعامل رسانه‌ای بیشتر با خبرگزاری تسنیم گفت: تسنیم از آنجا که به دنبال حاشیه‌سازی منفی خبری نیست با اقبال عمومی مواجه شده است.

فرمانده مرزبانی استان کردستان با اشاره به حضور مسئولان مختلف استانی در دفتر خبرگزاری تسنیم تصریح کرد: برخورد تسنیم با مسائل حوزه خبر صادقانه است و همین شیوه کار، سبب شده مسئولان رغبت پیدا کنند با این رسانه تعامل بیشتری داشته باشند.

‌تزریق آرامش به جامعه وظیفه رسانه‌های متعهد است

وی با اشاره به اینکه این امر به هیچ وجه به معنی صادق نبودن دیگر رسانه‌ها در انجام وظایف نیست، گفت: تزریق آرامش به جامعه از وظایف یک رسانه متعهد است و رسانه‌ای که به همراه انتشار درست و صادقانه اخبار به شهروندان امید و آرامش بدهد ‌می‌تواند اثرگذاری بیشتری بر جامعه هدف داشته باشد.

سردار رشیدیان افزود: امانت‌داری از توصیه‌های دین مبین اسلام است؛ امانت‌داری باید دغدغه اصلی رسانه متعهد و ارزشی در یک نظام اسلامی باشد و تسنیم ثابت کرده که در انتشار اخبار امانت‌داری را همواره لحاظ می‌کند.

در این بازدید رئیس عقیدتی سیاسی، رئیس حفاظت اطلاعات، رئیس معاهدات، رئیس اطلاعات، معاون تحقیقات علمی و کاربردی و معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی کردستان سردار رشیدیان را همراهی می‌کردند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon