اوپک در صورت عدم کاهش قابل توجه تولید منتظر نفت ۶۰ دلاری باشد

اوپک در صورت عدم کاهش قابل توجه تولید منتظر نفت 60 دلاری باشد

خبرگزاری تسنیم: کارشناسان اقتصادی هشدار دادند اگر اوپک در نشست این هفته خود بر سر یک کاهش قابل توجه تولید به توافق نرسد، قیمت نفت ممکن است به ۶۰ دلار در هر بشکه برسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، برخی مدیران صندوق های سرمایه گذاری معتقدند که اگر اوپک در نشست این هفته خود در وین بر سر یک کاهش قابل توجه تولید به توافق نرسد، قیمت نفت ممکن است به 60 دلار در هر بشکه برسد.
قیمت نفت برنت از ماه ژوئن تاکنون یک سوم کاهش یافته و به پایین ترین رقم در 4 سال اخیر رسیده است.
بر اساس پیش بینی برخی مدیران صندوق های سرمایه گذاری کالا، اگر اوپک با کاهش حداقل یک میلیون بشکه ای تولید خود موافقت نکند، قیمت ها احتمالا بیش از این نیز کاهش خواهد یافت.
دانیل باس، از صندوق سرمایه گذاری کالای آلفا در این باره گفت: «اگر کاهش تولیدی صورت نگیرد، بازار در اعتبار و قدرت تاثیرگذاری اوپک بر بازارهای جهانی نفت تردید خواهد کرد.»
وی افزود، این می تواند موجب کاهش قیمت نفت برنت به حدود 60 دلار شود.
اما مدیران صندوق های سرمایه گذاری و تحلیلگران همچنان نظر واحدی در مورد اینکه آیا اوپک بر سر کاهش تولید به توافق خواهد رسید یا نه، ندارند.
باس، احتمال توافق را بیش از 50 درصد نمی داند.
قیمت جهانی نفت از فصل تابستان تاکنون به دلیل فزونی عرضه از سوی آمریکا و کاهش تقاضا به خصوص از جانب اروپا و آسیا، به شدت کاهش یافته است.
در نتیجه برخی سرمایه گذاران معتقدند که کاهش حدودا 500 هزار بشکه ای برای توقف روند کاهش قیمت ها کافی نخواهد بود.
داگ کینگ، عضو موسسه آر سی ام ای کپیتال گفت، حتی اگر تولید اوپک یک میلیون بشکه کاهش یابد، قیمت نفت برنت به 70 دلار خواهد رسید. «با این اوصاف، من انتظار قیمت های پایین تری را در نیمه اول سال 2015 دارم.»
وی افزود: «اگر اوپک نتواند بر سر کاهش تولید به توافق برسد، قیمت ها «بیشتر و سریعتر» کاهش خواهد یافت و قیمت نفت خام آمریکا احتمالا به 60 دلار خواهد رسید.
انتهای پیام/ 106

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه