دولت با برداشت کارشناسی نمک، مانع تخریب دریاچه ارومیه شود

دولت با برداشت کارشناسی نمک، مانع تخریب دریاچه ارومیه شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: برداشت نمک دریاچه ارومیه با کار کارشناسی انجام شود تا مشکلی از نظر تخریب بستر دریاچه ارومیه پیش نیاید.

علی اکبر آقایی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، در رابطه با برداشت نمک دریاچه ارومیه اظهار کرد: یقینا برداشت نمک دریاچه ارومیه بر بستر این دریاچه آسیب وارد می‌کند.

وی گفت: در رابطه با برداشت نمک از بستر دریاچه ارومیه مطالعاتی باید انجام شود که به این مسئله باید مشاور ارشد رئیس جمهور با نگاه کارشناسی بپردازد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی به اعتبار مصوب احیای دریاچه ارومیه اشاره و تصریح کرد: با وجود اینکه بودجه احیای دریاچه ارومیه در ماه های آخر سال به تصویب رسید ولی هنوز زمان برای تامین و تخصیص اعتبار مورد نظر وجود دارد.

آقایی افزود: نمایندگان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی نیز تلاش های لازم را درباره تامین اعتبار احیای دریاچه ارومیه انجام می دهند و هنوز 4 ماه برای تامین و تخصیص اعتبار زمان باقی است.

وی احیای دریاچه ارومیه را کاری سنگین و نیازمند مطالعات کارشناسی خواند و بیان کرد: خوشبختانه برنامه ها و راهکارهای احیای دریاچه ارومیه بر اساس علوم و تحقیقات کارشناسی شده است و در این میان نیز خداوند متعال رحمت الهی خود را شامل حال منطقه کرده و با بارندگی هایی که اخیرا صورت گرفته به دریاچه ارومیه جانی دوباره بخشیده است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی برنامه های تامین آب برای احیای دریاچه ارومیه را مهم خواند و افزود: مسئولان استانی و منطقه ای برنامه های تامین آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه را جدی بگیرند و اقدامات لازم را در این باره با دقت و همت بیشتری دنبال کنند.

انتهای پیام/ ب

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon