افزایش ۳۵ درصدی واردات نفت چین از ایران در اکتبر۲۰۱۴

افزایش 35 درصدی واردات نفت چین از ایران در اکتبر2014

خبرگزاری تسنیم: آمارهای گمرک چین نشان داد واردات نفت خام این کشور از ایران در ماه اکتبر با رشد ۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۳۴۰ هزار و ۲۷ بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری پلاتز، آمارهای اداره کل گمرکات چین در روز شنبه نشان داد که واردات نفت خام چین از ایران در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش، واردات نفت چین از ایران در ماه گذشته میلادی نسبت به یک سال قبل 35.5 درصد افزایش یافت و به 1.44 میلیون تن، معادل 340 هزار و 27 بشکه در روز رسید. اما ایران همچنان با تامین 6 درصد نفت وارداتی چین، در مقام ششم تامین کنندگان بزرگ نفت این کشور باقی ماند.
چین همچنین در ماه اکتبر به رغم افزایش 18 درصدی واردات خود نسبت به سال گذشته و رساندن حجم خرید خود به 5.7 میلیون بشکه در روز، واردات نفت از عربستان و آنگولا را کاهش داد.
صادرات نفت عربستان به چین در ماه اکتبر با 0.7 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 4.56 میلیون تن رسید، در حالی که صادرات نفت آنگولا با 5.6  درصد کاهش به 3.04 میلیون تن رسید.
واردات نفت چین از عراق در بازه زمانی ژانویه تا اکتبر، با 24.3 درصد افزایش یافت و به 23.5 میلیون تن رسید، در حالی که واردات نفت از ایران در همین بازه با 33.4 درصد افزایش به 22.77 میلیون تن رسید.
تا این ماه از سال، کشورهای خاورمیانه سهمی 52.2 درصدی را در واردات نفت چین داشته اند. در این حالی است که نقش این کشورها در بازه زمانی ژانویه تا اکتبر سال گذشته 51.5 درصد بود.
انتهای پیام/ 110

 

اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه