رهبران گروه‌های تکفیری با فریب افکار عمومی «نسل‌کشی» به راه انداخته‌اند


رهبران گروه‌های تکفیری با فریب افکار عمومی «نسل‌کشی» به راه انداخته‌اند

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت‌علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسى دانشگاه تهران گفت: نادرست بودن اعمال گروه‏‌هاى تکفیرى برای همه ملت‌ها محرز شده است، رهبران این گروه‏‌ها با فریب افکار عمومی صحنه‏‌هاى فجیعى از کشتار و قتل‌عام را آفریده‌‏اند.

بهرام مستقیمى‏ در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه ایران در دی‌ سال 1392 اظهار کرد: شواهد محکمى وجود دارد که خط‌مشی‌های پشتیبانان تروریسم تکفیرى در خاورمیانه را نشان مى‌‏دهد و ایران، اسناد دقیقى را درباره نقش خطرناک حامیان جنایت‏‌هاى تکفیرى‏‌ها در عراق، یمن، لبنان، سوریه و دیگر کشورها به ارگان‌های بین‌‏المللى می‌دهد.

عضو هیئت‌علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسى دانشگاه تهران، افزود: رهبران گروه‏‌هاى افراطى ــ تکفیرى با فریب افکار عمومی صحنه‌‏هاى فجیعى از کشتار و قتل‌عام آفریده‌‏اند، بنابراین باید توجه کرد که مسئولیت این جنایات فقط متوجه مرتکبان، یعنى اعضا و رهبران گروه‏‌هاى تکفیرى است یا دولت‏‌هاى محل ارتکاب جنایت‌‏هاى تکفیرى‌‏ها و دولت‏‌هاى حامى را نیز مى‏‌توان مسئول دانست؟

وی با اشاره به اعمال گروه‌های تکفیری تصریح کرد: نادرست بودن اعمال گروه‏‌هاى تکفیرى، جنایات و توحش آن‌ها برای همه ملت‌ها محرز شده است زیرا در حال حاضر همه به خطر تکفیری‌ها واقف هستند.

مستقیمی با اشاره به بررسی جامع درباره گروه‌های تکفیری، عنوان کرد: باید بررسى کرد که تا چه میزان اعمال این گروه‌‏ها، عمل رکن یا رکن واحد تابع دولت، مقام رسمى عملى، رکن عملى، جنبش شورشى یا شخص خصوصى است.

عضو هیئت‌علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسى دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: برای مقابله با افراطی‌گری گروه‌های تکفیری باید بررسی کرد که این جنایات چه گروه‌هایی را در خطر می‌اندازد، مسئولیت این رفتار غیراجتماعی متوجه چه کسی است و مسئولیت دولت‌ها و جامعه بین‌المللی در این رابطه چیست تا بتوان با این گروه مقابله کرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon