هیچ برنامه‌ای برای تغییر استانداران نداریم

هیچ برنامه‌ای برای تغییر استانداران نداریم

خبرگزاری تسنیم: وزیر کشور گفت: هیچ برنامه‌ای برای تغییر استانداران نداریم و اخبار منتشره در این خصوص کذب است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه همایش بانکداران و استانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران در خصوص نتایج این جلسه اظهار داشت: ما سلسله جلسات موضوعی مختلفی با دستگاه‌های اجرایی مربوطه داریم که تاکنون جلساتی با موضوع مناطق آزاد، معادن و سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی برگزار شده است.

وی افزود: امروز هم در خدمت مدیران عامل بانک‌های خصوصی، بانک‌های دولتی، رئیس محترم بانک مرکزی، وزیر محترم اقتصاد، رئیس صندوق توسعه و رئیس اتاق بازرگانی بودیم که در این جلسه استانداران مسائل و مشکلات خود را در حوزه تعامل با بانک‌ها مطرح کردند و از سوی دیگر بانک‌ها مسائل و مشکلات خود را بیان داشتند.

وزیر کشور تصریح کرد: در نهایت مجموعه نظرات استانداران و مهمانان محترم منجر به پیشنهاداتی شد که ما این پیشنهادات را با استفاده از ظرفیت‌های موجود قانونی، ظرفیت بودجه 94 یا ظرفیت برنامه ششم توسعه باید لحاظ کنیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه عناصر مالی یکی از مؤلفه‌های مهم سرمایه‌گذاری و توسعه استان‌ها است، خاطرنشان کرد: استان‌های ما در توازن و تعادل به سر نمی‌برند و ما استان‌های عقب‌ افتاده و عقب‌مانده از لحاظ توسعه داریم که باید گام‌های بلندتری در زمینه توسعه بردارند. یکی از الزامات این مسئله عناصر مالی است که امیدواریم این جلسات منجر به کشف راه‌های مفیدی برای برطرف کردن این نیاز باشد.

وی در پاسخ به سؤالی در رابطه با تخصیص بودجه‌های استانی خاطرنشان کرد: ما نه می‌خواهیم منطق اقتصادی تخصیص منابع را نادیده بگیریم و نه ظرفیت توانمندی را. دولت باید مبتنی بر این دو عنصر به مناطق کمتر توسعه یافته توجه کند. این سیاست آقای روحانی است و دائماً در دولت بر آن تأکید می‌کند و این از محورهای بودجه 94 و برنامه ششم خواهد بود.

وزیر کشور ادامه داد: دولت باید به مناطقی که نیازمند کمک بیشتری هستند در قالب تسهیلات، مابه‌التفاوت تسهیلات و بخشودگی‌های مالیاتی توجه و عقب‌ماندگی‌های موجود را رفع کند.

رحمانی‌فضلی در واکنش به انتشار برخی اخبار مبنی بر احتمال تغییر 3 تن از استانداران تصریح کرد: هیچ استانداری تغییر نمی‌کند و اخبار منتشر شده شایعه است.

وی در پاسخ به سؤالی در رابطه با تأثیر مذاکرات هسته‌ای بر وضعیت اقتصادی کشور گفت: ما اقتصاد کشور را بر مبنای اثرگذاری مذاکرات تنظیم نکرده‌ایم. ما خودمان را برای هر شرایطی آماده کرده‌ایم و در چند سال اخیر نیز بر همین مبنا عمل کردیم.

وزیر کشور ادامه داد: البته اگر مذاکرات منجر به گشایش‌هایی شود برای به‌کارگیری این گشایش‌ها بر حوزه اقتصاد برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است اما اگر وضعیت در شرایط کنونی ادامه یابد ما مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و فعال کردن ظرفیت‌ها مسیر را طی خواهیم کرد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon