نشست پنج شنبه اوپک دشوار نیست

نشست پنج شنبه اوپک دشوار نیست

خبرگزاری تسنیم: وزیر نفت عربستان با رد دشوار بودن نشست پنج شنبه اوپک گفت: «قیمت نفت گاهی بالا می آید و گاهی پایین می رود. این اولین باری نیست که بازار با فزونی عرضه روبرو شده است.»

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، علی النعیمی، وزیر نفت عربستان هنگام ورود به وین برای شرکت در نشست این هفته اوپک، بدون توجه به سوالات خبرنگاران در مورد کاهش قیمت نفت و فزونی عرضه در بازار گفت، «به غایت خوشحال» است.
نعیمی در اولین حضور خود در انظار عمومی قبل از نشست روز پنجشنبه، همان رویکرد قبلی را در پاسخ به سوالات خبرنگاران اتخاذ کرد و هیچ سرنخی از اینکه بزرگترین صادر کننده نفت جهان قرار است به دیگر اعضای اوپک چه بگوید به دست نداد. برخی اعضای اوپک خواهان  کاهش تولید سازمان هستند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا او فکر می کند همانگونه که بسیاری از تحلیلگران پیش بینی کرده اند، نشست این هفته می تواند نشست دشواری باشد، گفت: «نه، چرا؟»
وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد کاهش حدودا 30 درصدی قیمت نفت از ماه ژوئن تاکنون گفت: «قیمت نفت گاهی بالا می آید و گاهی پایین می رود.»
وی افزود: «این اولین باری نیست که بازار با فزونی عرضه روبرو شده است.»
از نعیمی خواسته شد که در مورد وضعیت بازار نفت اظهار نظر کند، وی در پاسخ گفت: «آیا قبلا به اندازه کافی اظهارنظر نشده است؟»
قیمت جهانی نفت روز دوشنبه اندکی تغییر کرد. بازار به اظهارات نعیمی و همچنین گزارش یک روزنامه روسی در مورد اینکه مسکو  ممکن است پیشنهاد کند که در صورت کاهش تولید اوپک خودش هم تولیدش را کاهش خواهد داد، عکس العمل فوری ای نشان نداد.
دیروز همچنین رسانه های دولتی امارات به نقل از وزیر انرژی این کشور  بدون هرگونه توضیح بیشتری نوشتند، اعضای اوپک «تصمیمی مناسب» را در مورد کاهش قیمت نفت اتخاذ خواهند کرد.
انتهای پیام/ 112

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه