اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری تونس؛ «السبسی» و «المرزوقی» در دور دوم رقابت می‌کنند

اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری تونس؛ «السبسی» و «المرزوقی» در دور دوم رقابت می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: بر اساس اعلام هیئت مستقل انتخابات ریاست جمهوری تونس، باجی قائد السبسی با کسب ۳۹.۴۶ درصد و منصف المرزوقی با ۳۳.۴۳ درصد از آرا به دور دوم انتخابات راه پیدا کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبر اسکای نیوز، بر اساس نتایج اولیه رسمی انتخابات ریاست جمهوری تونس، الباجی قائد السبسی با به دست آوردن 39.46 درصد آرا و منصف المرزوقی با به دست آوردن 33.43 درصد آرا در مکان اول و دوم قرار گرفتند و به این ترتیب این دو نفر به دور دوم انتخابات تونس راه پیدا کردند.

بر اساس نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری الباجی قائد السبسی از حزب النداء یک میلیون و دویست و هشتاد و نه هزار رای و المنصف المرزوقی یک میلیون و نود و دو هزار رأی را به دست آوردند.

کمیته عالی مستقل انتخابات همچنین میزان مشارکت در این انتخابات را 62.90 درصد اعلام کرد.

در ادامه این بیانیه آمده بود که بیش از 30 درصد نیز در خارج از کشور در این انتخابات شرکت کردند.

نخستین انتخابات ریاست جمهوری تونس بعد از سقوط زین العابدین بن علی دیکتاتور فراری این کشور، روز یکشنبه (2 آذر) برگزار شد. در این انتخابات بیش از پنج میلیون و 200 هزار رای دهنده تونسی واجد شرایط رای دادن بودند که از این تعداد حدود چهارصد هزارنفر در خارج از این کشور هستند.

"محسن مرزوق"، رئیس ستاد انتخاباتی قائد السبسی پیشتر اعلام کرده بود که وی با کسب بیشترین تعداد آراء در رتبه نخست جا گرفته و انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود.

از سوی دیگر ستاد تبلیغات انتخاباتی منصف مرزوقی رئیس جمهور کنونی تونس نیز اعلام کرده بود که رقابت بین او و السبسی بسیار اندک است. این ستاد همچنین از ستاد السبسی درخواست کرده بود که در اعلام نتایج عجله به خرج ندهند.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان