قیمت طلا در آستانه رفراندوم سوئیس افزایش یافت

قیمت طلا در آستانه رفراندوم سوئیس افزایش یافت

خبرگزاری تسنیم: درحالی که رفراندوم سوئیس در مورد ذخایر طلای بانک مرکزی این کشور بر بازار طلا سایه افکنده است قیمت فلز زرد ۴ دلار افزایش یافت و به ۱۲۰۳ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از کاهش قیمت جزئی در جلسه قبل، قیمت طلا امروز افزایش یافت و به بالای 1200 دلار رسید. این در حالی است که تجار به دقت تحولات قیمت دلار و رفراندوم سوئیس در مورد ذخایر طلای بانک مرکزی این کشور را رصد می کنند.
رفراندوم 30 نوامبر در سوئیس با هدف جلوگیری از تخلیه بانک مرکزی این کشور از ذخایر طلا انجام می شود.
فعالان بازار معتقدند، رای مثبت به این رفراندوم می تواند قیمت طلا را که در اوایل ماه جاری به پایین ترین رقم 4 سال و نیم اخیر رسیده بود، افزایش دهد. اما نتایج نظرسنجی های اولیه نشان می دهد که تعداد موافقان این رفراندوم به 38 درصد کاهش یافته است.
جیمز استیل، تحلیلگر بانک اچ اس بی سی در این باره گفت: «تاثیر رای آری می تواند سریعا در قیمت ها خود را نشان دهد و قیمت طلا را 50 درصد بالا ببرد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 4 دلار افزایش به 1203 دلار در هر اونس رسید.
قیمت فلز زرد در جلسه قبل به دلیل کمرنگ شدن رشد ناشی از کاهش غیرمنتظره نرخ بهره چین، 0.3 درصد کاهش یافت.
تجار در انتظار انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا در اواخر امروز هستند تا سرنخ های جدید از میزان قدرت اقتصاد این کشور و تاثیر آن بر دلار به دست بیاورند.
آمارهای اقتصادی قوی می تواند به طلا آسیب بزند زیرا فدرال رزرو را قانع خواهد کرد که زودتر از موعد نرخ بهره را افزایش دهد.
تقویت ارزش دلار، قیمت کالاهایی نظیر طلا را که به دلار ارزش گذاری می شوند، برای دارندگان سایر ارزها گرانتر می سازد و جذابیت فلز زرد را برای سرمایه گذاران کاهش می دهد.
انتهای پیام/ 115

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه