شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال ترویج فرهنگ مصرف‌گرایی در جامعه هستند

شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال ترویج فرهنگ مصرف‌گرایی در جامعه هستند

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان گفت: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مصرف‌گرایی در جامعه از اهداف شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیجار، علی اصغر حسینی ظهر امروز در کارگاه آموزشی روشنگری با موضوع دجال واره که با حضور فرمانده سپاه و امام جمعه بیجار در مجتمع امیر نظام گروس برگزار شد با اشاره به رشد طلاق در کشور، اظهار کرد: دشمن بر روی نظام خانواده تمرکز کرده تا آن را از مسیر معنویت خارج کند.

وی از فعالیت 33 هزار شبکه ماهواره‌ای خبر داد و گفت: در 5 سال گذشته 140 شبکه ماهواره‌ای به این آمار اضافه شده و 80 درصد اولویت‌های مردم در 6 ماه نخست سال 92 تماشای فیلم و سریال‌های فارسی زبان بوده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان تغییر الگوی نگرشی و رفتاری خانواده‌ها را از اهداف اصلی شبکه‌های ماهواره‌ای برشمرد و خاطر نشان‌کرد: تغییر نوع تفکر، تغییر بینش سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و ترویج و نهادینه کردن مصرف‌گرایی و غرب‌گرایی از دیگر اهداف فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان است.

حسینی کسب سواد رسانه‌ای در راستای تبیین اهداف دشمنان را ضروری برشمرد و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند در جنگ روانی و آنچه که جنگ نرم گفته می‌شود دشمن به سراغ جبهه‌های فرهنگی می‌آید و نقاط قوت را به نقاط ضعف تبدیل می‌کند.

وی با بیان اینکه بالا بردن سطح سواد رسانه‌ای بهترین راهکار مقابله با اهداف شوم دشمن است، گفت: سواد رسانه‌ای به معنای آگاه شدن و شناخت فرد از شاکله برنامه‌های ماهواره است و افراد به راحتی می‌توانند محتوای برنامه‌ها را تبیین کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان بر تغییر حس و نیاز انسان توسط رسانه اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در این باره فرمودند ماهواره گندابه فسادی است که تیرهای زهرآگین خود را به سمت ملت‌ها پرتاب می‌کند.

وی با بیان اینکه تنها 15 درصد برنامه‌های ماهواره‌ای مفید هستند، گفت: 85 درصد شبکه‌های ماهواره‌ای مستهجن هستند و 162 شبکه فارسی زبان علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند.

و تصریح کرد: ایجاد خانواده‌های بی قید در برابر خانواده‌های سنتی، ترویج و عادی جلوه دادن خیانت، هویت زدایی از مفهوم خانواده، ایجاد بلوغ زودرس جنسی، ایجاد حس رقابت در میان زنان و ارزش زدایی از مفهوم غیرت از اهداف شبکه‌های ماهواره‌ای در راستای تضعیف بنیان خانواده‌ها است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon