قیمت جهانی نفت افزایش یافت

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

خبرگزاری تسنیم: قیمت جهانی نفت در معاملات امروز ۲۷ سنت افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت در برابر ۷۹ دلار و ۹۵ سنت معامله شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، پیشروی قیمت نفت از پایین ترین رقم در 4 سال اخیر، در آستانه نشست این هفته اوپک برای تصمیم گیری در خصوص واکنش این سازمان به کاهش قیمت های اخیر، ادامه یافت.
به گفته دو منبع آگاه، بر اساس یک پیشنهاد مطرح شده، در صورتی که کشورهای عضو اوپک بر سر کاهش تولید به توافق برسند، کشورهای ایران، عراق و لیبی مجبور نخواهند بود در کاهش میزان تولید مشارکت کنند. علی النعیمی، وزیر نفت عربستان دیروز در وین گفت، این اولین باری نیست که بازار با فزونی عرضه مواجه است.
قیمت جهانی نفت به دلیل افزایش تولید نفت شیل آمریکا همزمان با کاهش رشد تقاضا، به شدت کاهش یافته است. اوپک که حدود 40 درصد نفت جهان را تامین می کند، میزان سقف تولید 30 میلیون بشکه ای خود را از ژانویه 2012 تاکنون دست نخورده نگه داشته است.
بجارنه شیلدراپ، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «تنها یک راه چاره برای اوپک وجود دارد و آن افزایش بیشتر تقاضای جهانی و کاهش رشد تولید نفت شیل آمریکاست.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه ژانویه، امروز با 27 سنت افزایش به 79 دلار و 95 سنت رسید. قیمت ها در هفته گذشته برای اولین بار از ماه سپتامبر و بعد از رسیدن به پایین ترین رقم 4 سال اخیر (76 دلار و 76 سنت) در 14 نوامبر، افزایش یافت. تفاوت قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا به 3 دلار و 94 سنت رسید.
قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژانویه نیز امروز با 19 سنت افزایش به 75 دلار و 97 سنت رسید. حجم کل معاملات انجام شده در این بازار حدود 38 درصد کمتر از متوسط صد روزه بود. قیمت ها از ابتدای امسال تاکنون 23 درصد کاهش یافته است.
انتهای پیام/ 116

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه