بخاری‌های مدارس اردبیل ‌استانداردسازی شوند

بخاری‌های مدارس اردبیل ‌استانداردسازی شوند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: استاندارد بخاری‌های گازسوز و نفت‌سوز اجباری است و باید علامت استاندارد داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل, هاشم علایی در جلسه استاندارد‌سازی وسایل گرمایشی ‌استان اردبیل, اظهار کرد: با فرا رسیدن فصل سرما و بروز احتمالی حوادث ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی نفت سوز و گازسوز باید از وسایل نفت سوز و گازسوز استاندارد شده استفاده گردد.

هاشم علائی گفت: استاندارد بخاری های گاز سوز و نفت سوز اجباری بوده و باید علامت استاندارد داشته باشند و در تمامی اماکن از جمله مدارس از بخاری های نفت سوز و گازسوز استاندارد شده استفاده شود.

وی تشریح کرد: بخاری های گازسوز بایستی مجهز به سنسور حساس به کاهش اکسیژن و سنسور حرارتی نیز باشد.

علای گفت: به منظور جلوگیری از استفاده بخاری های نفت سوز و وسایل گازسوز غیر استاندارد و پیشگیری هرگونه حوادث احتمالی‌، مکاتباتی با اداره کل آموزش و پرورش استان صورت گرفته تا از بخاری های نفت سوز و گازسوز استاندارد شده مجهز به سنسور حساس به کاهش اکسیژن و سنسور حرارتی در مدارس استان استفاده نمایند.

مدیر کل استاندارد اردبیل بیان کرد: اداره کل استاندارد اردبیل بر حسب وظایف ذاتی خود و هم چنین از محل اعتبارات طرح طاهانسبت به خرید مستقیم کالاهای تولیدی استاندارد شده مشمول مقررات استاندارد از مراکز توزیع و فروش اقدام و آنها را مورد آزمایش قرار می‌دهد و در صورت مشاهده هرگونه کالاهای بدون علامت استاندارد از توزیع آن جلوگیری به عمل می آورد.

وی افزود: از عموم همشهریان درخواست میشود در راستای حفظ سلامتی و ایمنی مصرف کنندگان در صورت مشاهده هرگونه بخاری نفت سوز و گازسوز غیر استاندارد با شماره تلفن گویای 1517 , شماره تلفن های 8-33741156 اداره کل استاندارد اردبیل اطلاع رسانی نمایند.

انتهای پیام/ آ

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon