انتشار ۱۹۷ا‌ُمین چاپ از «خاک‌های نرم کوشک»؛ اهوازی‌ها بیشترین مخاطبان کتاب

انتشار 197ا‌ُمین چاپ از «خاک‌های نرم کوشک»؛ اهوازی‌ها بیشترین مخاطبان کتاب

خبرگزاری تسنیم: انتشارات ملک اعظم ۱۹۷ اُمین چاپ کتاب «خاک‌های نرم کوشک»‌را به زودی روانه بازار می‌کند. آمار فروش این انتشارات نشان می‌دهد،‌ اهوازی‌ها بیشترین مخاطبان این کتاب بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌  «خاک‌های نرم کوشک» به قلم سعید عاکف از سوی انتشارات ملک اعظم به چاپ صد و نود هفتم رسید. نتایج فروش انتشارات ملک اعظم نشان می‌دهد که عمده خریداران این کتاب از استان‌های جنوبی به ویژه شهر اهواز و استان خوزستان بوده‌اند.

انتشارات ملک اعظم در نظر دارد،‌ به زودی ترجمه انگلیسی این کتاب را که توسط گروه مردمی «حماسه یاسین» انجام شده است،‌ منتشر و در کشورهای اروپایی توزیع کند.

«خاک‌های نرم کوشک» منتخبی از خاطرات خانواده و همرزمان شهید عبدالحسین برونسی در مورد ویژگی‌ها و خصوصیات شهید است.کتاب با ارائه یک زندگینامه فشرده و مختصر از شهید برونسی به نقل خاطرات اطرافیان، آشنایان و همرزمان ایشان پرداخته و هفتاد روایت کوتاه و خواندنی از ابعاد شخصیتی و زندگانی این فرمانده نقل می‌شود. هر خاطره نقل شده در مورد شهید با یک عکس از شهید همراه است.

خاطرات شهید برونسی علاوه بر اینکه در ایران توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده، از سوی مخاطبان در بیرون از مرزها نیز مورد استقبال قرار گرفته است. حسین یکتا، فرمانده قرارگاه خاتم الاوصیاء(ص)، به علاقه رزمندگان حزب‌الله لبنان به این اثر اشاره می‌کند و می‌گوید: «بچه‌های حزب‌الله می‌گفتند که در جنگ 33 روزه هنگامی که کار درگیری قفل می‌کرد، کتاب «خاک‌های نرم کوشک» را می‌خواندند تا ببینند شهید برونسی چگونه به حضرت زهرا(س) توسل کرده بود.»

رهبر انقلاب در تاریخ 26 خرداد 1385 در جمع فیلم‌سازان و کارگردانان سینما و تلویزیون درباره این کتاب فرمودند: «الان چند سالی است که کتاب‌هایی درباره‌  سرداران و فرماندهان جنگ باب شده و می‌نویسند و بنده هم مشتری این کتاب‌هایم و می‌خوانم. با این‌که بعضی از این‌ها را من خودم از نزدیک می‌شناختم و آنچه را هم که نوشته، روایت‌های صادقانه است ـ این هم حالا آدم می‌تواند کم و بیش تشخیص دهد که کدام مبالغه‌آمیز است و کدام صادقانه است ـ بسیار تکان‌دهنده است. آدم می‌بیند این شخصیت‌های برجسته، حتی در لباس یک کارگر به میدان جنگ آمده‌اند؛ این اوستا عبدالحسین بُرُنسی، یک جوان مشهدی بنّا که قبل از انقلاب یک بنا بود و با بنده هم مرتبط بود، شرح حالش را نوشته‌اند و من توصیه می‌کنم و واقعاً دوست می‌دارم شماها بخوانید. من می‌ترسم این کتاب‌ها اصلاً دست شماها نرسد. اسم این کتاب "خاک‌های نرم کوشک" است؛ قشنگ هم نوشته شده.»

«خاک‌های نرم کوشک» پیش از این نیز به زبان عربی ترجمه و فروش قابل توجهی داشته است‌، به گونه‌ای که بنا به گفته ناشر تاکنون بیش از یک میلیون نسخه از این کتاب در کشورهای عربی به فروش رفته است و مخاطبانی از کویت،‌ بحرین،‌ قطر‌، عربستان‌، و ... سفارش آن را به ناشر ارائه کرده‌اند.

انتهای پیام/
 

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران