کشورهای مدعی‌ حقوق بشر «مجرم سلاح هسته‌ای‌» هستند

کشورهای مدعی‌ حقوق بشر «مجرم سلاح هسته‌ای‌» هستند

خبرگزاری تسنیم: نماینده مقام معظم رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی در بابل گفت: امروز کشورهایی که خود «مجرم سلاح هسته‌ای‌» هستند و بمب اتم بر سر مردم بی‌دفاع انداخته‌اند، مدعی حقوق بشر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابل، سعید جلیلی دقایقی پیش در نشست ماهانه اخلاقی ــ بصیرتی فرماندهان و سرگروهان حلقه‌های صالحین شهرستان بابل که در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد، اظهار داشت: بسیج نهاد مقدسی است که مبدأ آن امام خمینی(ره) بود؛ تعبیر شجره طیبه را نیز ایشان به کار بردند.

وی افزود: باید دید که بسیج چگونه می‌تواند شجره طیبه‌ای باشد که میوه‌های آن هر لحظه و هر زمان سبب برکاتی برای انقلاب اسلامی باشد؛ اگر بخواهیم نگاهی روشن به بسیج داشته باشیم، باید دید که بسیج در چه شرایطی رشد کرده است. 

نماینده مقام معظم رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی در ادامه با بیان اینکه بسیج را نمی‌توان جدای از انقلاب تلقی کرد، بلکه یکی از میوه‌های انقلاب است، خاطرنشان کرد: باید بررسی کرد چرا نام ایران در عرصه‌های جهانی بر سر زبان‌ها بوده و اینکه چه اتفاقی افتاده است.

وی تصریح کرد: از سوئی شاهدیم برای یک موضوع خاص که در کشور ما صورت می‌گیرد، 6 وزیر از کشورهای مختلف دنیا به ایران آمدند تا بر چگونگی فعالیت سانتریفیوژ‌های فعال نظر دهند، بنابراین برای اینکه نگاه صحیحی به این سؤالات داشته باشیم، باید بدانیم در منطقه چه اتفاقاتی می‌افتد.

جلیلی با بیان اینکه بعد از جنگ جهانی دوم، چند کشور که خود را قدرت پیروز می‌دانستند، مناسباتی را برای جهان شکل دادند و مبنای آن مناسبات تاکنون حاکم مانده است، ادامه داد: در هر دوره‌ای از آغاز تاریخ عده‌ای بوده‌اند که مناسباتی برای خود در راستای قدرت شکل داده‌اند؛ قدرت‌های برتر حق برخورداری از سلاح‌های هسته‌ای را دارند اما کشورهای دیگر ندارند و این مسئله مبنای مناسبات ابرقدرت‌ها در دنیا‌ست.

وی گفت: ما در واقعیت‌های دنیا با زور مواجه نیستیم، در واقعیت دنیا، ما با زور به‌اضافه تزویر مواجه هستیم و باید به‌دنبال واقع‌بینی در سیاست خارجی باشیم نه واقعیتی که آنها نشان می‌دهند؛ استکبار که با شعار اقتصاد آزاد بر جهان حاکم است با اعلام زور سعی دارد به مردم جهان بقبولاند که شکست‌ناپذیر است و حرف اول را آنها می‌‎زنند و از همین حیث کسی حق مخالفت با آنها را ندارد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی تأکید کرد: امروز کشورهایی که خود «مجرم سلاح هسته‌ای‌» هستند و بمب اتم بر سر مردم بی‌دفاع انداخته‌اند، مدعی حقوق بشر شده‌اند، این موضوع یک طنز تلخ در دوران ما است.

وی گفت: همین کشوری که بی‌شرمانه از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند، 14 سال در افغانستان حضور داشت و بعد ادعای مبارزه با تروریست می‌کند، در سوریه و عراق گروه‌های تکفیری را مسلح می‌کند و علیه دولت‌ها می‌جنگد، از طرف دیگر قعطنامه صادر می‌کند و کشور‌ها را علیه آنها بسیج می‌کند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی اظهار داشت: در حدود 20 سال گذشته در کمتر از سه ماه در کشور کوچک رواندا از آفریقا بیش از یک میلیون انسان کشته شد، درحالی‌که شورای امنیت حتی قطعنامه‌ای صادر نکرد، اینها واقعیت‌های امروز عرصه جهانی است.

جلیلی با اشاره به اینکه شجره طیبه کشور زمانی شکل گرفت که مردم یک‌صدا بر مبنای انقلاب اسلامی شاه را بیرون کردند، ادامه داد: دشمن بعد از شکست با تمام امکانات نظامی صدام را وارد عرصه کرد اما موفق نشد و امروز نیز با موضوع هسته‌ای وارد شده است؛ از سوئی آنان با تحریم‌ها سعی دارند ایران هسته‌ای نشود اما امروز خود اقرار می‌کنند ایران کشور دارای فناوری هسته‌ای است.

وی ادامه داد: ایران پیروز شد چراکه نه تنها در برابر اراده آنها ایستاد و مقاومت نیز کرد بلکه دشمن هم متوجه شد که شجره طیبه روز‌به‌روز موفق‌تر شده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی تأکید کرد: دشمن مدعی است "گزینه نظامی روی میز است" در حالی که این نخستین گزینه‌ای بود که روی میز بود و آن را در هشت سال دفاع مقدس علیه کشور به‌کار برد.

وی تأکید کرد: دشمن در بخش غنی‌سازی هسته‌ای با زور و تزویر وارد صحنه شد و می‌خواهد ما را از "حقوق" و "دفاع از حقیقت" منصرف کند.

جلیلی در ادامه سخناش بیان کرد: شهید شهریاری می‌دانست که در لیست ترور آنها قرار دارد، بدون اینکه مبلغی از کشور بخواهد به کارش ادامه داد، این شجره طیبه است. می‌ایستد، مقاومت می‌کند و تکثیر می‌شود؛ استکبار بیشتر از اینکه از غنی‌سازی چند سانتریفیوژ نگران باشد، نگران چنین جوان و بسیجی است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی با بیان اینکه در جایی که انتخابات و دموکراسی بر میل آنها نباشد، انتخابات را بر هم می‌زنند، اظهار داشت: در کشور ما هم در فتنه 88 می‌خواستند این موضوع را دنبال کنند که مردم در مقابل آنها ایستادند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: به‌اذن خداوند بسیج هرروز در سطح کشور موفقیت‌های جدیدی در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری کسب می‌کند که در همین راستا نیز شاهدیم استکبار از این موفقیت‌های بسیج می‌هراسد.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon