برنامه تشکل‌های ایثارگر برای شناخت «شرکت‌های فروشنده مواد شیمیایی در زمان جنگ»

برنامه تشکل‌های ایثارگر برای شناخت «شرکت‌های فروشنده مواد شیمیایی در زمان جنگ»

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر گفت: تعدادی از جانبازان عضو NGO های ما در کشور آلمان فعالیت‌هایی را شروع کرده‌اند. برخی از آنان در حوزه شناخت شرکت‌هایی که مواد شیمیایی را در زمان جنگ به عراق فروختند، فعالیت می‌کنند.

علی‌عباس کمری درباره فعالیت‌های این مرکز در حوزه بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، گفت: ما در واقع در این مرکز از تشکل‌ها حمایت مادی و معنوی می‌کنیم. فعالیت‌ها و اقداماتی که آن‌ها در حوزه بین‌المللی انجام می‌دهند، فعالیت‌های خیلی خوبی است. در سطح بین‌الملل دولت‌ها شاید کارایی‌شان کم‌تر از NGO ها باشد. شاید دولت در مثلاً کنوانسیون جهانی منع سلاح‌های شیمیایی نمی‌تواند خیلی تاثیرگذار باشد. سازمان جهانی رزمندگان و تشکل‌های مشابه اما آن‌جا کرسی دارند. حتی در خود سازمان ملل NGO ها تأثیرگذاری بیشتری دارند. در این حوزه خود بنیاد را هم وارد کرده‌ایم اما بنا داریم از این به بعد تشکل‌ها بیایند و مشارکت داشته باشند. NGO ها مثل انجمن قربانیان تروریسم، انجمن مصدومین شیمیایی، سربازان صلح و... که کرسی‌های مشورتی پارلمان را در آنجا به دست گرفته‌اند.

وی افزود: سال گذشته یکی از NGO های ما یک کرسی که 12 سال در اختیار کشور مخالف ما بوده است را به دست گرفتند. تعدادی از جانبازان عضو NGO های ما در کشور آلمان فعالیت‌هایی را شروع کرده‌اند. برخی از آنان در حوزه شناخت شرکت‌هایی که مواد شیمیایی را در زمان جنگ به عراق فروختند، فعالیت می‌کنند. در حوزه دیدار با NGO های مختلف و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران سایر کشورها نیز فعال هستند. یکی از تشکل‌های ما در حوزه ارتباط با شهرهای خواهر خوانده دیگر فعالیت می‌کند و ارتباط می گیرد. به طور کلی  با همکاری نهاد ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه اقداماتی داریم که به زودی یک همایش برگزار می‌کنیم و آثار و دستاوردهایی را که تا کنون در حوزه بین الملل داشته‌ایم را عنوان می‌کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران