با هرگونه تغییر کاربری زمین در کرمان برخورد می‌شود

با هرگونه تغییر کاربری زمین در کرمان برخورد می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیر امور اراضی استان کرمان با اشاره به این‌که طبق ماده‌ی یک قانون تغییر کاربری گفت: غیر از موارد ضروری که محدود بوده و در قانون به آن اشاره شده است، هرگونه تغییر کاربری، غیرقانونی بوده و با آن برخورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، قدرت‌الله باقدرت در حاشیه‌ی بازدید فرماندار کرمان از اقدامات انجام‌شده در مبارزه با حاشیه‌نشینی اظهار داشت: در این منطقه 15 هکتار از اراضی که به صورت غیرمجاز، حصارکشی و قطعه‌بندیو تغییر کاربری داده شده بودند، که اکنون اقدام به تخریب آن کردیم  و به حالت اولیه برگردانده شده است.

مدیر امور اراضی استان ادامه داد: تا وقتی از این زمین‌ها استفاده‌ کشاورزی شود، مشکلی ندارد؛ اما هرگونه تغییر کاربری آن‌ها منع قانونی دارد.

باقدرت افزود: یرخورد با اراضی تصرف شده دیگر در حال طی مراحل قانونی و قضایی است و ظرف یک هفته‌ی آینده، برای تخریب آن اقدام می‌شود.

مدیر امور اراضی استان کرمان با اشاره به این‌که طبق ماده‌ی یک قانون تغییر کاربری، هرگونه تغییر کاربری، جز در موارد ضروری، ممنوع است، گفت: غیر از موارد ضروری که محدود بوده و در قانون به آن اشاره شده است، هرگونه تغییر کاربری، غیرقانونی بوده و با آن برخورد می‌شود.

باقدرت، با تاکید بر این‌که مالکیت این زمین‌ها بر جای خود باقی‌ست، گفت: چنان‌چه ادامه‌ کشاورزی با توجه به کاهش منابع آب زیرزمینی امکان‌پذیر نباشد، باید به همان حالت رها شود و هرگونه تغییر‌کاربری، غیرقانونی است.

وی افزود: تغییر کاربری فقط در صورتی امکان‌پذیر است که مالکان بتوانند مجوز ایجاد صنایع تبدیلی برای اراضی خود، اخذ و کارآفرینی کنند.

مدیر امور اراضی استان کرمان با بیان این‌که مالکان این زمین‌ها اراضی خود را از کشاورزان خریده‌اند، به مردم هشدار داد با طمع به دست آوردن ارزش افزوده‌ی بیش‌تر، اقدام به خرید زمین‌هایی که کاربری اصلی آن‌ها کشاورزی بوده و به مسکونی تغییر کاربری داده شده‌اند، نکنند.

باقدرت افزود: کشاورزان و دلالان این‌گونه اراضی، نفع‌شان در تغییر کاربری اراضی از کشاورزی به مسکونی است؛ در حالی‌که این روند در نهایت به ضرر کشور تمام می‌شود.

انتهای پیام/  ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon