۳۰ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب کردستان عرضه می‌شود

30 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب کردستان عرضه می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: ۳۰۰ ناشر کشوری و ۳۰ ناشر استانی در ششمین نمایشگاه کتاب کردستان حضور دارند و ۳۰ هزار عنوان کتاب نیز در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام رحیم جعفری عصر امروز در آئین افتتاح ششمین نمایشگاه کتاب کردستان با اشاره به اینکه در تفکرات الهی، عالم بر عابد ترجیح داده شده است اظهار داشت: یکی از علت‌های ترجیح عالم بر عابد این است که سود عالم به مردم بیشتر می‌رسد اما سود عابد بیشتر به خودش می‌رسد.

وی گفت: عالم به دلیل ارتباط مستقیم با کتاب و کسب معرفت از آن در تفکرات الهی بر عابد ترجیح داده شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: عالم با علم و معرفت فراوان خود و سروکار داشتن با دانش و کتاب سبب سودرسانی به مردم می‌شود و به همین دلیل در کتب الهی بر آن تاکید شده است.

وی به جایگاه دست اندرکاران حوزه اندیشه در جامعه اشاره کرد و گفت: مدیران و مسئولان حوزه فکر، اندیشه و اخلاق مردم باید به طور شایسته بسترهای توسعه کتاب را در جامعه فراهم کنند.

حجت‌الاسلام جعفری، یکی از کارهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای گسترش فرهنگ و اندیشه در جامعه را برگزاری دائمی نمایشگاه‌های کتاب عنوان کرد و افزود: اهمیت و جایگاه کتاب در قرآن و کتب الهی مسئولان حوزه توسعه اندیشه در جامعه را به این رویکرد متوجه می‌کند که باید برای ترویج آن بسترسازی شود.

وی گفت: در دولت یازدهم شرایط بسیار خوبی برای ناشران و مولفان کتاب فراهم شده و با تعامل‌های خوبی که در این زمینه صورت گرفته بسیاری از نگرانی‌هایی که در گذشته در زمینه اخذ مجوز و انتشار کتاب وجود داشت در حال برطرف شدن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان درباره ششمین نمایشگاه کتاب کردستان تصریح کرد: 300 ناشر کشوری و 30 ناشر استانی در ششمین نمایشگاه کتاب کردستان حضور دارند و 30 هزار عنوان کتاب نیز در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی میزان اعتبار استانی برای برگزاری ششمین نمایشگاه کتاب کردستان را 50 میلیون ریال و اعتبار وزارت فرهنگ را یک میلیارد اعلام کرد و گفت: نشست‌های تخصصی و نقد و بررسی از جمله برنامه‌هایی است که در ایام برپایی نمایشگاه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon