۴۰ درصد ارزش افزوده معدن کشور در استان کرمان وجود دارد

40 درصد ارزش افزوده معدن کشور در استان کرمان وجود دارد

خبرگزاری تسنیم: استاندار کرمان گفت: استان کرمان یک استان معدنی در کشور است، این استان رتبه اول معادن کشور را دارد و بالغ بر۴۰ درصد ارزش افزوده معدن کشور در استان کرمان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، علیرضا رزم حسینی عصر امروز در جلسه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در استان کرمان که با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، فرماندار کرمان، شهردار کرمان و جمعی از مسئولان استان در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد، اظهار داشت: هدف از این جلسه شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در استان کرمان است.

وی با بیان این که 25 درصد باغات کشور در استان کرمان قرار دارد و 35 درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است، بیان کرد: هم چنین استان کرمان در تولید 10 محصول کشاورزی رتبه اول تا سوم کشور را دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به کمبود آب در استان کرمان، امروزه کشاورزی در استان در جهت تغییر الگوی کشت و آبیاری تحت فشار حرکت می‌کند و طرح هم یاران آب را به منظور صرفه جویی 30 درصدی در مدت زمان  پنج سال در استان دنبال می‌کنیم.

استاندار کرمان افزود: در حوزه انرژی نیز در حال حاضر 32 میلیون تن کنسانتره فولاد در استان کرمان در دست اجرا است و این استان به دلیل صنایع فعال نیاز مبرم به انرژی دارد و با بهره برداری صنایع نیاز قطعی استان به انرژی برق 3 هزار و 700 مگاوات است.

وی با بیان این که 320 روز استان کرمان آفتابی است، افزود: متاسفانه علی رغم این مزیت، از انرژی خورشیدی به خوبی استفاده نشده است.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: با ثبت دو اثر تاریخی، استان کرمان تنها استانی خواهد بود که چهار اثر ثبت جهانی دارد و در دولت تدبیر و امید ورود گردشگر به استان شش برابر سال های گذشته بوده است.

وی تاکید کرد: استانداری کرمان تا امروز حجم زیادی تفاهمنامه سرمایه گذاری را در استان امضا کرده و اعلام کرده ایم که برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن می‌کنیم و این کار را انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon