تظاهرات اعتراضی در نیویورک همچنان ادامه دارد

تظاهرات اعتراضی در نیویورک همچنان ادامه دارد

خبرگزاری تسنیم: خیابان‌های نیویورک برای دومین روز متوالی شاهد حضور هزاران تن از معترضان به حکم تبرئه افسر پلیس سفیدپوستی بود که با شلیک خود یک نوجوان آمریکایی را به قتل رساند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نیویورک‌تایمز، در اعتراض به حکم صادر شده هیئت منصفه عالی ایالت میسوری در تبرئه افسر پلیسی سفیدپوستی که مایکل براون جوان 18ساله سیاه‌پوست را در فرگوسن به قتل رسانده بود، و برای دومین شب متوالی هزاران تن از معترضان با تجمع در خیابان‌های نیویورک، برخی از شلوغ‌ترین مسیرهای تردد محله منهتن این شهر را مسدود کرده صدای اعتراض و خشم خود را به این تصمیم قضایی سردادند.

پلیس اعلام کرد که برخی از معترضان را بازداشت کرده است اما فعلاً آمار دقیقی از دستگیرشدگان در دست نیست.

معترضان در شهر نیویورک با طی مسیری در راستای خیابان‌های فرانکلین روزولت و میدان تایمز تا پل منهتن، جریان ترافیک خودروها را تا تونل لینکلن با مشکل مواجه کردند.

همچنین یک گروه از معترضان تلاش کردند تا با عبور از پل ویلیامزبورگ به بروکلین برسند، اما نیروهای پلیس با ایجاد یک سپر حفاظتی مانع از آن‌ها شدند، هرچند که معترضان تلاش داشتند تا موانع کارگذاشته از سوی پلیس را از سر راه خود بردارند.

یک گروه دیگر از معترضان نیز با حرکت از میدان یونیون به‌سوی ایست ویلج تلاش داشتند با گذر از موانع پلیس وارد خیابان فرانکلین روزولت شوند. در همین حین نیز افسران پلیس همزمان با ورود معترضان به خیابان مانع از ورود خودروها به این مسیر شدند.

در این تظاهرات، معترضانی که اغلب شامل جوانان می‌شوند با در دست داشتن پلاکاردهایی مبنی بر "دست‌ها بالا، شلیک نکنید" و "زندگی سیاهان مهم است" از حوالی ساعت 9 شب وارد مسیر تردد خودروها روی پل منهتن شدند و شعار "این پل کیست؟ این پل ما است" سرداده و سپس به‌سمت بروکلین رهسپار شدند.

این تظاهرات در حالی برگزار شد که ده‌ها شهر دیگر آمریکا شامل فرگوسن، واشنگتن و لس‌آنجلس نیز شاهد برگزاری تظاهرات و راهپیمایی‌های اعتراضی بود. این حرکت‌ها در اعتراض به تصمیم هیئت منصفه عالی ایالت میسوری برای محکوم نکردن دارن ویلسون افسر پلیس سفید‌پوستی است که با شلیک خود مایکل براون جوان 18ساله سیاه‌‌پوست آمریکایی را در آگوست گذشته در فرگوسن به قتل رساند.

علاوه بر این شهرها، شیکاگو نیز شاهد تحصن معترضان بیرون از دفتر شهردار این شهر بود و معترضان در کلیولند نیز یک تقاطع اصلی شهر را مسدود کردند.

انتهای پیام/پ*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان