دو مسیر منوریل برای شهر کرمان احداث می‌شود

دو مسیر منوریل برای شهر کرمان احداث می‌شود

خبرگزاری تسنیم: شهردار کرمان گفت: دو مسیر خط ریلی برای شهر کرمان پیش‌بینی شده است که به صورت منوریل از فرودگاه کرمان تا میدان شهدا و از پل ولایت تا محور هفت باغ راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، ابوالقاسم سیف‌الهی عصر امروز در جلسه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در استان کرمان افزود: در افق 1404 جمعیت کرمان به یک میلیون و 200 هزار نفر می‌رسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود یک میلیون و 250 هزار سفر در روز در شهر کرمان صورت می‌گیرد که در افق 1404 استان کرمان علاوه بر صنعت، معدن وکشاورزی به عنوان یک قطب اقتصادی در جنوب شرق کشور مطرح است، و صنعت گردشگری در استان کرمان رونق خاصی دارد.

شهردار کرمان گفت: حضور 100 هزار دانشجو در شهر کرمان این شهر را به یک شهر دانشگاهی تبدیل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای مسیر خط ریلی که برای شهر کرمان پیش‌بینی شده است، 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد و از قرارگاه خاتم می‌خواهیم در اجرای این طرح به شهرداری کمک کند.

سیف‌الهی در خصوص بام کویر کرمان نیز گفت: در شهر کرمان منطقه‌ای وجود دارد به نام کوه‌های صاحب الزمان که هم از نظر معنوی ارزشمند است و هم حدود 180 متر از سطح شهر کرمان ارتفاع دارد.

وی ادامه داد: در پایین‌دست این کوه ها 230 هکتار جنگل دست‌کاشت وجود دارد و منطقه‌ای بسیار زیبا و جذاب است که دراین کوه‌ها تله کابین در حال احداث است.

وی بیان داشت: جاده‌ای نیز برای رسیدن به بالای بام کرمان در حال احداث است و در بالای این ارتفاع که به بام کرمان معروف است، ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری برای راه اندازی هتل و مجموعه تفریحی در این مکان وجود دارد.

وی ادامه داد: 50 میلیارد تومان سرمایه گذاری برای راه اندازی مجموعه گردشگری و تفریحی در این مکان نیاز است.

شهردار کرمان در ادامه، به ایجاد تقاطع‌های غیرهم‌سطح برای رفع مشکل ترافیکی در کرمان اشاره کرد افزود: سه تقاطع غیرهم‌سطح در کرمان توسط مشاور طاها از مشاوران قرارگاه خاتم احداث شده است و با توجه به توان عظیمی که قرارگاه در بخش‌های مختلف دارد، از قرارگاه می‌خواهیم که در ساخت و احداث تعدادی از پل‌های غیر هم‌سطح کرمان که مشکل ترافیکی شهر کرمان را برطرف می‌کنند، به شهرداری کمک کند.

سیف الهی به تقاطع غیر هم‌سطح بولوار راه آهن به جاده تهران اشاره کرد و افزود: این محور یکی از محورهای ارزشمند شهر کرمان است که حدود 25 میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد.

وی ادامه داد: این پروژه نیز یکی از پروژه‌های شهر کرمان که قرار گاه خاتم با توانی که دارد، می‌تواند به شهرداری کرمان در این زمینه کمک کند.

شهردار کرمان افزود: بولواری تحت عنوان بولوار 45 متری کوثر در کرمان درحال احداث است که دارای دو پل و دو تقاطع است که یکی از تقاطع های آن از روی راه آهن حرکت می کند و در کنار آن نیز یک تقاطع در حال احداث است که احداث این تقاطع 25 میلیارد تومان هزینه دارد.

شهردار کرمان بیان کرد: شهرداری کرمان آمادگی دارد طی پنچ سال، هزینه‌ی احداث این تقاطع را از راه‌های پرداخت وجه نقد، زمین، تراکم، پروانه و تفکیک پرداخت کند و با توانی که قرارگاه دارد، این پروژه ظرف دو سال به بهره‌برداری برسد.

سیف الهی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از پروژه‌های مهمی که در شهر کرمان وجود دارد، پروژه میدان آزادی و محور میدان آزادی و خیابان شریعتی کرمان است که این پروژه ترکیبی از شش پل و تقاطع غیرهم‌سطح است.

وی ادامه داد: این پروژه حدود 70 میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد که اگر این پروژه در مرکز شهر انجام شود، تحول بزرگی در شهر اتفاق می افتد.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: شهرداری کرمان نیز آمادگی دارد طی برنامه 5 ساله از محل درآمدهای ذکر شده شهرداری، هزینه آن را پرداخت کند و با همکاری این قرارگاه ظرف دو سال این پروژه به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon