تکمیل پروژه فاضلاب کرمان، ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

تکمیل پروژه فاضلاب کرمان، 6 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کرمان گفت: برای تکمیل پروژه فاضلاب کرمان ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمد طاهری در جلسه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در استان کرمان افزود: عملیات اجرایی فاضلاب شهری کرمان از سال 76 آغاز شده و به دلیل مشکلات اعتباری، تاکنون حدود 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: این پروژه 6 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که در صورت سرمایه‌گذاری، طی بازه زمانی 5 ساله اجرا و 1100 لیتر در ثانیه پس‌آب خروجی فاضلاب شهر کرمان می شود و 250 میلیارد ریال درآمد ناشی از فروش انشعاب فاضلاب شهری به دست می‌آید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان نیز در این جلسه گفت: طرح انتقال آب از سد صفارود به کرمان نخستین پروژه است که 103 کیلومتر طول خط پروژه بوده و ظرف دو ماه و نیم آینده کار اجرایی آن آغاز می‌شود.

محمدرضا بختیاری افزود: 38.5 کیلومتر از این خط، تونل است که 650 میلیارد تومان اعتبار برای احداث آن برآرود شده و شامل سیستم پمپاژ و تصفیه‌خانه است.

وی تصریح کرد: طرح انتقال آب شرب از رودخانه بهشت آباد چهارمحال و بختیاری به شهرهای شمال استان کرمان نیز پروژه دیگر آب منطقه‌ای استان است که 1180 میلیون مترمکعب آب را به استان انتقال می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان بیان کرد: طول خط این پروژه 660 کیلومتر است.

بختیاری گفت: طرح دیگر قابل سرمایه گذاری در استان کرمان، طرح انتقال آب از سرمشک به شهر کرمان است که سال آینده اجرایی می‌شود که در صورت انتقال آب از این منطقه و سد صفارود، 2 هزار لیتر آب وارد شهر کرمان می‌شود.

وی افزود: احداث خط انتقال آب از سد نرماشیر و تصفیه خانه آب شرب، پروژه دیگر آب منطقه ای است و قرار است 30 میلیون مترمکعب آب به شهرهای بم و بروات منتقل کند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon