صدور ویزای تجاری در ایلام در حال پیگیری است

صدور ویزای تجاری در ایلام در حال پیگیری است

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتاق بازرگانی استان ایلام با بیان اینکه ایلام نیازمند ایجاد سرکنسولگری است گفت: صدور ویزای تجاری در ایلام در حال پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، شعبان فروتن صبح امروز در همایش روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان ایلام با حضور مسئولان استانی و محلی اظهار کرد: مرز مهران برای استان ایلام یک ظرفیت بسیار خوب و مناسب است که می تواند ایلام را به توسعه ای پایدار برساند.

وی افزود: امیدواریم که جلساتی که با تجار عراقی برگزار می شود در راستای حل مشکلات باشد.

رئیس اتاق بازرگانی استان ایلام تصریح کرد: زیرساخت هایی مانند سردخانه و انبار های مکانیزه کم است و باید توجه شود که بانک های عامل نیز با تجار همکاری های لازم را داشته باشند و تجار نیز در بانک های داخل استان سرمایه های خود را قرار دهند.

وی گفت: با توجه به مرز طولانی 430 کیلومتری ایلام با عراق ما در این مرز هیچ گونه مشکلی نداریم و لازم است که مسئولان نیز همکاری های بیشتری داشته باشند تا بتوانیم به نتایج دلخواه خود برسیم.

فروتن عنوان کرد: مدت ها است که ما به دنبال ایجاد سرکنسول گری عراق در ایلام هستیم اما هنوز این مهم محقق نشده است.

وی افزود: برای صدور ویزای تجاری لازم است که چندین بار به تهران یا به استان کرمانشاه مراجعه شود و حتی اگر امکان داشته باشد که تجار از طریق دفتر وزارت خارجه در ایلام این ویزا را دریافت کنند گام مثبتی برداشته شده است و کارهای تجار با سرعت بیشتری انجام می شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان ایلام تصریح کرد: اگر وسعت زمین های گمرک و اطراف مرز افزایش پیدا کند برخی از مشکلات ازدحام در مرز کاهش پیدا می کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon