رفتار تکفیری‌ها ‌خلاف "عقل" و "مذهب" است


رفتار تکفیری‌ها ‌خلاف "عقل" و "مذهب" است

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله سبحانی گفت: رفتار تکفیری‌ها ‌خلاف "عقل" و "مذهب" است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به اهمیت کسب اطلاعات صحیح در مورد مسائل، اظهار کرد: مذاهبی که ساخته شده، همگی برای این شکل گرفتند که افرادی وارد این مسائل شدند که احاطه کامل بر موضوعات ندارند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به سونامی که کشورهای جهان را تهدید می‌کند، افزود: اکنون بلایی که به جان کشورهای اسلامی آمده ‌جمعیتی هستند که می‌خواهند حکومت اسلامی ایجاد کنند و به دوران خلافت بازگردند، در صورتی که اشراف اطلاعاتی به قرآن و سنت ندارند.

وی تصریح کرد: ریشه‌های مذاهب و عقاید فاسد به افرادی برمی‌گردد که وارد نبودند و بر مسند کار قرار گرفتند و این همه فرقه‌ها ‌را به مرور درست کردند و ترویج دادند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به جنایات تکفیری‌ها، تصریح کرد: تکفیری‌ها در جنایات خود گاهی اوقات 800 نفر را در یک حمله می‌کشند و نسبت به قرآن و سنت و احکام اسلامی بی‌اطلاع هستند.

‌وی عنوان کرد:‌ تکفیری‌ها ادعا می‌کنند که اگر وارد دین ما نشوید سنگسار می‌شوید که این خلاف عقل است.

آیت‌الله سبحانی با تاکید به تلاش برای از بین‌بردن تکفیری‌ها، خاطرنشان کرد: باید سونامی و فتنه تکفیر برچیده شود، البته ریشه تکفیر مدارسی در خلیج و پاکستان است که عقاید محمدبن عبدالوهاب را در آن‌جا تدریس می‌کنند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon