سیاست‌های تشویقی جذب سرمایه‌‌گذار در شهرک‌های صنعتی قزوین اعمال شود

سیاست‌های تشویقی جذب سرمایه‌‌گذار در شهرک‌های صنعتی قزوین اعمال شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: با توجه به میزان هزینه‌هایی که برای احداث شهرک‌های صنعتی شده و امکانات لازم در آنها تدارک دیده شده برای جذب سرمایه‌گذار باید سیاست‌های تشویقی اعمال شود.

عبدالقهار ناصحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار کرد: در شهرک‌های صنعتی کاسپین، حکیمیه، خرمدشت، لیا، دانسفهان، حیدریه و آراسنج امکانات و زیرساخت‌های لازم تدارک و هزینه‌های زیادی انجام شده است.

وی افزود: این شهرک‌ها در حال حاظر از نعمت آب، برق، گاز، تلفن و سایر امکانات برخوردار است زمینه برای سرمایه‌گذاری و آغاز به کار در این شهرک‌ها کاملا مهیا است و مسئولان نیز در این زمینه باید سیاست‌های تشویقی را اعمال کنند.

ناصحی گفت: شهرک کاسپین قزوین یکی از شهرک‌های نمونه کشوری است و به دلیل نزدیک بودن به اتوبان تهران و بزرگ بودن این شهرک نسبت به شهرک‌های دیگر قزوین از استقبال خوبی برای سرمایه گذاری برخوردار بوده است.

مدیرعامل شرکت‌های صنعتی بیان کرد: 5 شهرک صنعتی خرم دشت، حکیمیه، آبیک، شال و اسفرورین در حال اجرای شبکه گاز رسانی هستند و نزدیک به 50 میلیارد ریال هزینه صرف انجام این کار می شود که تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسند.

وی با اشاره به تعداد واحد‌های صنعتی و ایجاد اشتغال توسط آنها گفت: تا کنون 616 واحد تولیدی و صنعتی با 12 هزار و 700 میلیارد ریال سرمایه و اشتغال‌زایی برای 18 هزار و752 نفر به بهره‌ برداری رسیده است.

وی افزود: بیشترین آمار مربوط به دو شهرک صنعتی بزرگ لیا و کاسپین است که به ترتیب با 289 و 182 واحد تولیدی و صنعتی با واگذاری 400 هکتار زمین تاکنون به بهره برداری رسیده و نقش مهمی در تولید استان قزوین و کشور دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: از سال 76 شهرک‌های تولیدی و صنعتی در قزوین پایه گذاری و تاکنون نزدیک به هزار میلیارد ریال سرمایه برای پیش بردن این شرکت‌ها استفاده شده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon