افزایش ۱۳۱ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران در ۸ ماه نخست ۲۰۱۴

افزایش 131 هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران در 8 ماه نخست 2014

خبرگزاری تسنیم: اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تولید نفت ایران در ۸ ماه نخست ۲۰۱۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳۱ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به ۳.۲۳۹ میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش خود موسوم به «مرور ماهانه انرژی» متوسط تولید نفت ایران در 8 ماه نخست 2014 را 3.239 میلیون بشکه در روز اعلام کرد.

تولید نفت ایران که شامل میعانات گازی نیز می شود در 8 ماه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل 131 هزار بشکه در روز افزایش داشته است. ایران در ماه های ژانویه تا اوت 2014 بالغ بر 3.108 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده بود.

بر اساس این گزارش ایران سومین تولیدکننده بزرگ اوپک در 8 ماه نخست 2014 شناخته شده است. عربستان با تولید روزانه 9.77 میلیون بشکه نفت نخستین تولید کننده بزرگ اوپک بوده است. عراق نیز با تولید روزانه 3.276 میلیون بشکه در روز رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

کل تولید اوپک در 8 ماه نخست امسال بالغ بر 32.095 میلیون بشکه در روز گزارش شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 446 میلیون بشکه در روز کاهش داشته است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه