نصب ۶۰۰ فیلتر دوده روی اتوبوس‌های بی آر تی تا پایان سال

نصب 600 فیلتر دوده روی اتوبوس‌های بی آر تی تا پایان سال

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: تا پایان سال جاری ۶۰۰ فیلتر دوده برای کاهش آلودگی هوا روی اتوبوس‌های بی آر تی در قالب فاز نخست نصب می‌شود.

اقبال شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، از نصب فیلترهای دوده روی اتوبوس‌های بی.آر.تی برای کاهش آلودگی هوا خبر داد و اظهار داشت: این فیلترها از میان تولیدکنندگان خارجی انتخاب شده‌اند و مناقصه آن طی هفته آینده برگزار می‌شود.

وی افزود: 4 تولیدکننده خارجی تاکنون اعلام آمادگی کامل کردند و مراحل تست این فیلترها انجام شده است همچنین دو اتوبوس به صورت آزمایشی به این فیلترها مجهزه شده‌اند و در سطح شهر تردد دارند؛ بنده فکر می‌کنم مراحل تست نهایی آنها در این هفته به پایان رسیده باشد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در فاز نخست تا پایان سال جاری حدود 600 دستگاه اتوبوس به این فیلترها مجهز می‌شود. این امر اقدام بسیار بزرگی در ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران است و دو هزار دستگاه اتوبوسی که پیش از این درباره نصب فیلتر دوده روی آنها صحبت شده بود به این فیلترها مجهز خواهند شد.

وی در ادامه گفت: پیشنهادمان به شهرداری این بود که مناقصه را در چند مرحله و برای خطوط مختلف برگزار کند تا بین عرضه کنندگان رقابت ایجاد شود و مدیریت کل خودروها را در نصب این فیلترها به یک شرکت واگذار نکنیم ضمن اینکه کارهای قانونی و نظارتی نیز باید برای این مناقصه در نظر گرفته شود. پیشنهاد بنده این است یا بر حسب خطوط یا برحسب تعداد و زمان چند مناقصه برگزار کنیم تا از رقابت بین عرضه کنندگان استفاده شود و قیمت تمام شده برای شهرداری پایین باشد.

به گفته شاکری، به ازای هر واحد هزینه کردن برای فیلترها 20 واحد از هزینه درمان در سلامت مردم کاسته می شود و در واقع می توان گفت این اقدام در افزایش سلامتی مردم اثرگذار است.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: امیدواریم دولت در انجام این کار کمک کند تا همه اتوبوس ها به ویژه اتوبوس های جدیدی که به ناوگان افزوده می شود مجهز به فیلتر دوده کنیم. هم اکنون در حال برنامه ریزی برای نصب تعداد بیشتری فیلتر روی اتوبوس ها به صورت روزانه هستیم تا بتوان 600 فیلتر مذکور  را در زمان کوتاه  تری روی اتوبوس هانصب کنیم.

وی گفت: ناوگان اتوبوسرانی بخشی از تاوگان حمل و نقل عمومی هستند و اقدام شهرداری باید برای سایر سازمان‌ها و شرکت‌ها الگو شود تا در این زمینه ورود داشته باشند. شورای شهر تهران و شهرداری دو سال است که در حال بررسی این موضوع هستند بنابراین امیدواریم سایر دستگاه‌ها از این دانش استفاده کنند و بدون صرف هزینه برای انجام کارهای مطالعاتی خودروهای خود را به این فیلترها مجهز کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon