شجاعی: مگر ورزش، حوادث غیر مترقبه است که بودجه آن را پیش بینی نمی‌کنند؟

شجاعی: مگر ورزش، حوادث غیر مترقبه است که بودجه آن را پیش بینی نمی‌کنند؟

خبرگزاری تسنیم: خزانه‌دار کمیته ملی المپیک گفت: مگر رویدادهای ورزشی که از مدت‌ها قبل زمان آن اعلام شده، حوادث غیر مترقبه است که بودجه آن را پیش بینی نمی‌کنند؟

محمد علی شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص انتخابات فدراسیون تیراندازی با کمان و برگزاری مجمع این فدراسیون گفت: از زمانی که انتخاب شدم اعلام کردم که آماده برگزاری انتخابات هستم اما وزارت ورزش این نگاه را داشت که تا بازی‌های آسیایی در رشته های مدال‌آور ورود نکند تا ثبات آنها حفظ شود.

وی افزود: نگاه من شخصی نیست. ممکن است زمانی فردی یک فدراسیون آماده را تحویل بگیرد و از رده‌های پایه بتواند یک تیم ملی بسازد و طبیعی است که برای ماندن در آن تلاش کند اما این فدراسیون با حواشی، دردسرها، نداشته‌ها و بدهی جایی نیست که ما برای ماندن در آن چانه زنی کنیم و حضور من در این فدراسیون تنها برای این است که فدراسیون در شرایط بدتری قرار نگیرد.

رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان تاکید کرد: قراربود این انتخابات بعد از بازی‌های اینچئون برگزار شود و من تابع قانون هستم. با توجه به همین قانون در انتخابات کمیته ملی المپیک ورود کردم و آن را قبول دارم و منتظر تصمیم وزارت ورزش هستیم تا ما را در نوبت انتخابات فدراسیون‌ها قرار دهد.

شجاعی تاکید کرد: اگر به عنوان یک کارشناس ورزشی بخواهم در این خصوص صحبت کنم، اعتقاد دارم در کنفدراسیون‌های آسیایی اغلب از افراد سن بالا و پخته استفاده می‌شود.  فدراسیون‌ها به مدیرانی احتیاج دارند که سختی کار را چشیده و پخته باشند و بتوانند با تجربه خود فدراسیون‌ها را اداره کنند. اگر بخواهم به عنوان فرد ورزشی نظر بدهم، این قانون درست نیست.

وی یادآور شد: من چرا توانستم انتخابات المپیک شرکت کنم؟ چون رئیس فدراسیون بودم به دلیل جایگاه حقوقی این حق پیدا کردم ولی الان همین جایگاه می‌شود خلاف.

خزانه‌دار کمیته ملی المپیک در خصوص تخصیص بودجه به فدراسیون‌های ورزشی در 3 ماه پایانی سال به تسنیم گفت: واریز جدیدی به فدراسیون‌ها نخواهیم داشت چون شرایط مالی خوبی نداریم. از 30 دی سال گذشته و زمانی که دولت لایحه بودجه را به مجلس داده بود، وارد کمیته ملی المپیک شدیم و نتوانستیم در بحث بودجه‌ها ورود کنیم.

شجاعی خاطرنشان کرد: من و کیومرث هاشمی در مجلس رفت و آمد کردیم و در حال حاضر نیز دنبال این هستیم که در سال 94 بودجه خوبی را برای ورزش بگیریم. کل بودجه کمیته در سال 93 به اندازه نیاز ما برای بازی‌های آسیایی اینچئون هم نبود در حالی که ما 3 رویداد مهم ورزشی را پیش‌رو داشتیم.

خزانه‌دار کمیته ملی المپیک تصریح کرد: برای مثال در وزارت راه برای احداث یک سد فلان مبلغ را در نظر می‌گیرند ولی در ورزش این چنین نیست. مگر رویدادهای ورزشی که از مدت‌ها قبل زمان آن اعلام شده است، حوادث غیر مترقبه است که بودجه آن را پیش بینی نمی‌کنند؟ ماهیت بودجه ورزش، پروژه فنی نیست که بگوید یک ماه قبل از آغاز پروژه واریز می‌شود.

وی به المپیک 2016 و بازی‌های آسیایی دوره بعد اشاره کرد و گفت: اگر قرار است در المپیک 2016 اتفاقی بیفتد و ما نتیجه‌ای در شأن جایگاه ایران کسب کنیم،  باید از الان به دنبال تقویت پشتوانه‌ها باشیم و برای کسب سهمیه نیاز به پول و پشتوانه های مالی داریم. کیومرث هاشمی و بنده در تلاش هستیم این نگاه را در جلسات ایجاد کنیم.

خزانه‌دار کمیته ملی المپیک در پایان گفت: در این مدت در تامین هزینه‌ها فوق العاده به ما فشار آمد، البته دولت کمک کرد و ما 99 درصد بودجه خود را در 6 ماه اول سال گرفتیم اما معلوم نیست تا آخر سال باید از کجا پول بیاوریم. این نکته را نیز نباید زا یاد برد که با تمام این مسائل کمیته ملی المپیک بیشتر تعهدات خود را در قبال فدراسیون ها انجام داد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon