واکنش سازمان غذا و دارو به واردات فرآورده‌های حیوانات حرام گوشت به کشور

واکنش سازمان غذا و دارو به واردات فرآورده‌های حیوانات حرام گوشت به کشور

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، به شایعات درباره به عرضه سوسیس و کالباس حیوانات حرام گوشت پاسخ داد و گفت: اگر مصرف کنندگان با مواردی هم مواجه شدند با شماره ۱۴۹۰ تماس بگیرند.

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، هدایت حسینی اظهار داشت: درباره شایعاتی که در خصوص واردات سوسیس و کالباس حیوانات حرام گوشت مطرح می‌شود، با قاطعیت می‌توان گفت نه تنها در مورد فرآورده‌های حیوانات حرام گوشت، بلکه هیچگونه مجوزی از سوی سازمان غذا و دارو برای واردات سوسیس و کالباس صادر نشده است.

وی تاکید کرد: وجود هرگونه سوسیس و کالباس بدون مجوز وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در سطح عرضه، نشان دهنده این است که این کالا به صورت غیر قانونی وارد کشور شده است و از آنجایی که ایمنی و سلامت آنها مورد تایید نیست به مصرف کنندگان اکیداً توصیه می‌کنیم از خرید و مصرف چنین فرآورده‌هایی خودداری کنند.

به گزارش سازمان غذا و دارو، حسینی ادامه داد: این قبیل فرآورد‌ه‌های غیر مجاز، به دلیل اینکه توسط سازمان غذا و دارو، آزمایش و کنترل نشدند، در نتیجه نمی‌توان سلامت آنها را تایید کرد.

مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، خاطرنشان کرد: اگر مصرف کنندگان با مواردی هم مواجه شدند با شماره 1490 تماس بگیرند و اطلاع دهند تا جمع آوری شود و یا اینکه نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در جریان قرار دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی شود.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon