دولت از گسترش روابط خارجی استان‌های مرزی حمایت می‌کند

دولت از گسترش روابط خارجی استان‌های مرزی حمایت می‌کند

خبرگزاری تسنیم: استاندار گیلان در سفر به آستراخان روسیه با بیان اینکه دولت از گسترش روابط خارجی استان‌های مرزی حمایت می‌کند، گفت: باید از فرصت خوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و روسیه برای توسعه‌ روابط استان‌های گیلان و آستراخان به خوبی بهره بگیریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان، محمدعلی نجفی در آیین گشایش نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در روسیه با بیان اینکه این نمایشگاه پنجمین نمایشگاه از ایران در چند سال اخیر است، اظهار کرد: برپایی این نمایشگاه‌ها نشان دهنده روابط خوب دو کشور ایران و روسیه و استان‌های گیلان و آستراخان است.

وی افزود: باید از فرصت‌ خوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و روسیه برای توسعه روابط استان‌های گیلان و آستراخان به خوبی بهره‌بگیریم.

استاندار گیلان، تقویت روابط دریا نوردی و افزایش تسهیلات صدور ویزا را در گسترش روابط مؤثر دانست.

نجفی با اشاره به نگرش دولت تدبیر وامید مبنی بر توسعه‌ی روابط با جهان گفت: این اراده در خصوص کشورها همسایه و ارتباطات استان‌های مرزی بیشتر است .

وی خاطرنشان کرد: باید از فرصت خوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و روسیه برای توسعه‌ی روابط استان‌های گیلان و آستراخان به خوبی بهره بگیریم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه این روابط می‌تواند منجر به افزایش مبادلات تجاری شود گفت: مبادلات گیلان و آستراخان باید بیشتر شود.

رئیس هیئت دولت آستراخان هم در این مراسم گفت: جمهوری اسلامی ایران نه فقط شریک اقتصادی و سیاسی روسیه بلکه دوست بزرگ ما است.

الکسی مارکوف  افزود: با میزبانی این نمایشگاه قصد داریم روابط دو کشور بیشتر افزایش یابد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon