کیتارو دوباره به ایران می‌آید

کیتارو دوباره به ایران می‌آید

خبرگزاری تسنیم: علی چراغعلی، تهیه کننده کنسرت کیتارو از حضور دوباره این هنرمند در ایران خبر داد و توضیحاتی درباره استرداد پول‌های کنسرت شبی که اجرای کیتارو لغو شد، ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، پس از اینکه «کیتارو» به ایران آمد و در چند شب در سالن وزارت کشور به اجرای برنامه پرداخت، حالا مدتی است که صحبت از حضور «یانی» در ایران به میان آمده است. یانی قرار است اوایل سال آینده به ایران بیاید اما هنوز هیچ چیز قطعی نیست.

حال که پای چهره‌های بزرگ موسیقی دنیا به ایران باز شده، قرار است «کیتارو» یک بار دیگر و پیش از نوروز امسال برای برگزاری کنسرتی دوباره به ایران بیاید.

این در حالی است که هنوز هم برخی از حاشیه‌های کنسرت «کیتارو» ادامه دارد. مسئولان برگزاری کنسرت کیتارو در شب آخر این کنسرت تصمیم گرفتند که برای یک شب دیگر این اجرا را تمدید کنند و بلیت فروشی را آغاز کردند. اما درست یک روز قبل از اجرای شبِ تمدیدی کنسرت و درحالی که تعدادی از بلیت‌ها به فروش رفته بود، اعلام کردند که این اجرا لغو شده است و کنسرت کیتارو به‌‌ همان چهار شبی که از قبل اعلام شده بود محدود می‌شود. اکنون چندی است که استرداد پول بلیت‌های این اجرا به خریداران به تعویق افتاده است.

برای اطلاع از جزئیات این رخداد‌ها سراغ علی چراغعلی تهیه کننده کنسرت کیتارو در ایران رفتیم تا از او پاسخ پرسش‌هایمان را بگیریم.

علی چراغعلی، تهیه کننده کنسرت کیتارو درباره استرداد پول بلیت‌های اجرای شبِ آخر کیتارو که لغو شد، می‌گوید: برای شبی که کنسرت کیتارو را تمدید کردیم، در مجموع 450 نفر به سایت مراجعه کرده بودند تا بلیت بخرند و در کل 1300 بلیت به فروش رفت. 15 روز پیش سرور سایت ما از کار افتاده و ما کلیه اطلاعات سایت را از دست داده‌ایم. خریداران بلیت حدود 400 نفر بودند که طی 15 روز گذشته پولِ تقریبا 340 نفرشان را بازگرداندیم و در حدود 60 نفر دیگر باقی مانده‌اند که در طی هفته آینده پول این دوستان هم پرداخت می‌شود.

وی درباره ماجرای تمدید کنسرت کیتارو اظهار می‌کند: روز جمعه 25 مهر به ما اعلام کردند که برای یکشنبه 27 مهر سالن وزارت کشور خالی است و می‌توانید کنسرت را تمدید کنید. ما‌‌ همان روزِ جمعه بلیت فروشی را برای یکشنبه آغاز کردیم که در مجموع 1300 بلیت فروخته بودیم. شبِ شنبه متوجه شدیم سالن پر نمی‌شود، به همین دلیل بلیت فروشی را متوقف کردیم.

وی با اشاره به دلیل لغو کردن شبِ آخر اجرای کیتارو گفت: ‌شایعاتی مبنی بر مجوز ندادن اماکن هم وجود داشت اما با هماهنگی‌هایی که ارجمند انجام داده بود، از این نظر هیچ مشکلی وجود نداشت. ولی به فروش نرفتن بخش زیادی از بلیت‌ها موجب شد که ما کنسرت را در شبی که تمدید کرده بودیم، لغو کنیم.

چراغعلی درباره کسانی که هنوز موفق به دریافت هزینه‌های بلیتشان در شبِ تمدیدی کنسرت کیتارو نشده‌اند، گفت: عزیزانی که می‌خواهند پول بلیتشان را دریافت کنند می‌توانند با شماره تماس 88617986 تماس بگیرند و مشخصات بلیتشان را اعلام کنند تا پول بلیتشان عودت داده شود.

کیتارو یک بار دیگر به ایران می‌آید

تهیه کننده کنسرت کیتارو در ایران می‌گوید: ما برنامه داریم که تا آخر امسال آقای کیتارو یک بار دیگر به ایران بیاید.

وی درباره زمان آمدن کیتارو به ایران اظهار می‌کند: دوستان ما در وزارت ارشاد علاقه دارند که ایشان در جشنواره موسیقی فجر اجرایی داشته باشند. اما من تمایل داشتم که از زمان اجرای قبلی کیتارو در ایران زمان بیشتری بگذرد. پیش بینی من برای اسفند امسال است. احتمال دارد که کیتارو در زمان جشنواره موسیقی فجر به ایران بیاید و بار دیگر در تهران به اجرای برنامه بپردازد و یا اینکه در اسفند امسال در شیراز و کیش اجرای کیتارو را به روی صحنه ببریم.

چراغعلی درباره تفاوت‌های اجرای کیتارو در بار دومی که به ایران می‌آید، می‌گوید: ‌این اجرا تفاوتی که نسبت به اجرای پیشین دارد این است که دیگر تور اجرا با ارکس‌تر نیست و تنهاه با اعضای ارکس‌تر خودش به ایران می‌آید و به روی صحنه می‌رود. در سال 2014 اجراهای کیتارو تنظیمی بود برای ارکس‌تر سمفونیک، اما در سال میلادی جدید، گروه کیتارو به ترکیب اجرایی خودشان برمی گردند و تنها با نوازنده‌های خودِ گروهِ به روی صحنه می‌روند.

وی ادامه می‌دهد: کیتارو در این اجرا چند قطعه از اجراهای معروف خود را می‌نوازد که البته تنظیم برای ارکس‌تر سمفونیک نیست و در اجرای این قطعه‌ها تنها نوازنده‌های گروه کیتارو حضور دارند. در واقع اجرای تازه نسبت به اجرای قبلی کاملا متفاوت است.

کنسرت کیتارو برای ما ضرر مالی داشت

چراغعلی درباره مسائل مالی کنسرت کیتارو می‌گوید: ‌ما از قبل می‌دانستیم که برگزاری کنسرت کیتارو در ایران با ضرر مالی مواجه می‌شود. چرا که حقوق کیتارو و نوازنده‌هایش به دلار پرداخت شد و حضور ارکس‌تر سمفونیک هم هزینه‌ای جداگانه داشت. ما به خوبی می‌دانستیم که اجرای این برنامه بدون حضور اسپانسر با ضرر مالی مواجه می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: اما چون همه می‌گفتند که کیتارو به ایران نمی‌آید و این کنسرت برگزار نمی‌شود، ما نمی‌توانستیم در میانه راه جا بزنیم و کنسرت را لغو کنیم. ولی حالا که یک بار کیتارو به ایران آمده و کنسرتش برگزار شده، اسپانسر‌ها با خیال راحت می‌آیند و از اجرای هنرمندان بزرگ حمایت می‌کنند. در اجرای بعدی می‌توانیم اسپانسر بگیریم و با فراغ بال کارمان را انجام دهیم.

انتهای پیام /

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران