نمایشگاه توانمندی زنان شمال کشور دهه فجر در گیلان برگزار می‌شود

نمایشگاه توانمندی زنان شمال کشور دهه فجر در گیلان برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان گفت: نمایشگاه توانمندی زنان شمال کشور دهه فجر در گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ساحره میرسیدی بعد از ظهر در کارگروه بانوان و خانواده استانداری گیلان، با بیان اینکه نمایشگاه توانمندی زنان در هفت استان کشور در دهه فجر اجرا می‌شود، اظهار داشت: گیلان به عنوان میزبان‌ها منطقه شمال کشور است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه امکان عرضه محصولات برای حوزه زنان فراهم می‌شود، افزود: کار ستادی این همایش را امور بانوان و کار اجرایی را صنعت و معدن انجام استان انجام می‌دهد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان گفت: برگزاری این نمایشگاه نیاز به ساماندهی امور از جمله اطلاع رسانی، تهیه غرفه، اسکان میهمانان ، حمل و نقل و بسیاری از موارد دیگر دارد که باید تدابیری برای این موضوعات اندیشیده شود.

میرسیدی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مختلف می‌توانند کمک حال ما باشند، اقدامات مشترک زیادی صورت گرفته و امیدواریم با همکاری فرمانداران ماسال و املش و تالش برای حوزه شهری و روستایی برنامه‌های خوبی را داشته باشیم.

وی با تقدیر از نهادهای دولتی که نظران خود را به اداره کل امور بانوان و استانداری گیلان ابلاغ می‌کنند، تصریح کرد: هماهنگی‌های خوبی در حال انجام است، از آموزش و فرهنگ‌سازی استقبال می‌کنیم و به عنوان دستگاه اجرایی حضور داریم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه 20 درصد جامعه ما را زنان روستایی تشکیل می‌دهند، گفت: زنان جدا از خانواده نیستند و ارتقا جایگاه زنان را دنبال می‌کنیم، در واقع هدف اصلی ارتقاخانواده است.

میرسیدی افزود: برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در راستای سند چشم انداز کشور و اقتصاد مقاومتی حضور و مشارکت زنان از الزامات این مهم است.

وی خاطرنشان کرد: دستاوردهای زنان در دهه فجر با کمک سازمان‌های مربوط در هفت استان کشور که انتخاب شده‌اند به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود و گیلان یکی از استان‌های میزبان است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌‌دهند که از سرمایه‌های کشورمان محسوب می‌شوند،گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها این است که بیان شود بدون حضور زنان دستیابی به توسعه پایدار امکان پذیر نیست.

میرسیدی هدف از برگزاری نمایشگاه توانمندی زنان را در استان به معرض گذاشتن توانایی‌ها و دستاوردهای زنان بیان کرد و افزود: نمایشگاه آینده عرصه‌های بیشتری را نسبت به گذشته در بر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای قطعی شدن میزبانی گیلان یک سری برنامه‌ریزی در مورد فضا و مکان مورد نیاز در حال اجرا است و در خواست ما از دستگاه‌های اجرایی این است که بانوان فعال و توانمند خود را به ما اعلام کنند، اجرای این مهم نیاز به همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی استان دارد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon