آئین‌نامه اجرایی بسیج سازندگی در مراحل پایانی قرار دارد

آئین‌نامه اجرایی بسیج سازندگی در مراحل پایانی قرار دارد

خبرگزاری تسنیم: معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: آیین‌نامه اجرایی بسیج سازندگی به که قبلاً تصویب رسیده بود و مراحل پایانی خود را در هیئت‌وزیران می‌گذراند.

رضا طلایی نیک در گفت‌وگوی با خبرنگار تسنیم در اسدآباد اظهار داشت: با توجه به تشکیل قانون بسیج سازندگی که قبلاً به تصویب رسیده است آیین‌نامه اجرایی بسیج سازندگی مراحل نهایی خود را در کمیسیون اجتماعی دولت می‌گذراند و در آینده نزدیک آیین‌نامه بسیج سازندگی به تصویب هیئت‌وزیران می‌رسد.

وی افزود: با تصویب آیین‌نامه بسیج سازندگی و با توجه به ظرفیت بسیار گسترده مردمی بسیج در جهت پیشبرد اقتصاد ملی و به‌ویژه اردوهای سازندگی که بسیج آن را با کمک نیروهای مردمی آن را بر پا می‌کند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیان کرد: هدف از اردوهای جهادی را ارتقاء سطح بهداشتی و رفاه عمومی جامعه است که با این آیین‌نامه، اردوهای جهادی نیز تقویت می‌شوند.

وی ابراز کرد: بسیج بزرگ‌ترین شبکه عظیم مردمی است که با کمترین هزینه می‌تواند بیشترین بهره‌وری را فعالیت‌های عمومی و اجتماعی داشته باشد چرا که در گذشته صحنه‌های بزرگی توسط بسیج در بسیج سازندگی خلق‌شده است.

طلایی نیک تصریح کرد: قطره‌چکانی فلج اطفال تا بازسازی مدارس و همچنین عرصه‌های بهداشتی و خدمات درمانی و کمک به محرومیت‌زدایی به‌ویژه در مناطق مرزی در آیین‌نامه به‌خوبی تدوین‌شده است و امیدواریم با تصویب دولت آیین‌نامه بسیج سازندگی پشتوانه خوبی برای فعالیت‌های مردمی در بسیج سازندگی و عمران، آبادانی و توسعه کشور باشد.

وی اظهار کرد: سند راهبری خدمات‌رسانی به رزمندگان نیز مراحل پایانی خود را در کمیسیون‌های دولت پشت سر می‌گذارد که آن‌هم در آینده نزدیک در دستور کار هیئت‌وزیران قرار می‌گیرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: این سند نیز برخی از ابهامات و مشکلات مربوط به خدمات‌رسانی به رزمندگان 8 سال دفاع مقدس را بر طرف می‌کند و در این زمینه قانونمندتر و با دقت و جامعیت بیشتری دستگاه‌های اجرایی مسئولیت خودشان در برابر رزمندگان با تصویب این سند راهبردی دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon