شورای نام‌گذاری معابر در شهرستان مریوان فعال می‌شود

شورای نام‌گذاری معابر در شهرستان مریوان فعال می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان مریوان با اشاره به عملکرد سلیقه‌ای در نام‌گذاری معابر شهرستان مریوان در سال‌های گذشته گفت: برای مقابله با این شیوه عمل باید شورای نام‌گذاری معابر در مریوان فعال شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مریوان، محمد فلاحی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مریوان اظهار کرد: متاسفانه در نام‌گذاری کوچه‌ها، خیابان‌ها و معابر شهرستان مریوان در چند سال اخیر به دلیل فعال نبودن شورای نام‌گذاری معابر سلیقه‌ای عمل شده است.

وی گفت: سلیقه‌ای عمل کردن برای نامگذاری معابر در شهرستان یکی از کارهایی بوده که سالیان گذشته در مریوان انجام شده و بر همین اساس نیز نام‌های کنونی معابر شهرستان چندان قابل قبول نیستند.

فرماندار شهرستان مریوان تصریح کرد: نام‌ها تاثیری مستقیم بر روی افکار عموم دارد و می‌تواند آنها را برای بسیاری از امور فرهنگی آماده کند لذا اگر نام‌های ناپسندی مورد استفاده قرار گیرد می‌تواند بر فرهنگ عمومی جامعه تأثیری نامطلوب بگذارد.

وی گفت: فرهنگ غنی ملت ایران به ویژه قوم کُرد همواره مورد ستایش دیگر ملت‌ها بوده و حراست از این فرهنگ غنی بر عهده تک به تک مردم است.

فلاحی افزود: یکی از مهمترین وظایف مسئولان، صیانت از فرهنگ غنی این مرز و بوم است که یکی از مهمترین فرهنگ‌های این دیار فرهنگ نامگذاری است که بر پایه آموزه‌های دینی و فرهنگ ملی شکل گرفته است.

وی به نامگذاری فرزندان در خانواده‌ها اشاره و خاطر نشان کرد: داشتن نامی نیکو و پسندیده حق مسلم هر فرد است و در محلی هم که یک فرد مسلمان زندگی می‌کند نباید نامی زشت و ناپسند مورد استفاده قرار بگیرد چون هم بر ضد ارزش های دینی است و هم با فرهنگ ملی در تعارض است.

فرماندار شهرستان مریوان با انتقاد از نامگذاری‌های انجام شده در معابر شهرستان مریوان در سال‌های گذشته خواستار ایجاد شورای نامگذاری شهرستان و فعال کردن آن شد و گفت : امید است که با همت و تلاش مسئولان بتوانیم برای نامگذاری کوچه‌ها، معابر و خیابان‌های این شهرستان از اسامی مناسب استفاده کنیم.

وی افزود: اعضای این شورا به ترتیب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر،یک نفر روحانی و معتمد سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر بنیاد شهید و ایثارگران شهرستان هستند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon