پلیس آمریکا حتی کسانی را که در حال کمک به مصدومان فرگوسن بودند هدف قرار داد

پلیس آمریکا حتی کسانی را که در حال کمک به مصدومان فرگوسن بودند هدف قرار داد

خبرگزاری تسنیم: منابع خبری با اشاره به فیلم‌های ویدیویی منتشره از فرگوسن اعلام کردند که در جریان اعتراضات این شهر نیروهای پلیس حتی به‌سمت افراد و جمعیت‌هایی که به‌دنبال کمک به مصدومان بوده‌اند گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی شلیک کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ایندیپندنت، تصاویر منتشر شده از تظاهرات اعتراضی شهر فرگوسن حکایت از این دارد که نیروهای پلیس به‌سمت جمعیتی که در حال حمل یک زن بیهوش بوده‌اند، گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی شلیک کرده است.

در این فیلم، جمعیت مذکور در حالی که در حال حمل این زن بی‌هوش به‌سوی صف افسران پلیس هستند، فریاد می‌زنند که "این زن دچار حمله قلبی شده است، وی نیازمند کمک است".

همچنین در این فیلم شنیده می‌شود که یکی از افراد این جمعیت لحظاتی پیش از شلیک گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی به‌سمت آن‌ها می‌گوید: "شلیک نکنید." زمانی که گلوله‌های پلاستیکی نیز شلیک می‌شوند صدای یک افسر پلیس شنیده می‌شود که می‌گوید: "برگردید عقب، ما این زن را می‌بریم".

پس از این ماجرا است که جمعیت حاضر متفرق می‌شوند در حالی که هوا سرشار از دود بوده و دهان‌های خود را پوشانده‌اند.

این واقعه که از سوی خبرنگار نشریه فیوژن مشاهده شده است، در شب اول تظاهرات فرگوسن و پس از این رخ داد که هیئت منصفه عالی ایالت میسوری تصمیم گرفت که دارن ویلسون افسر سفیدپوستی که مایکل براون نوجوان آمریکایی را در ماه آگوست به قتل رساند، محکوم نکند.

پس از اعلام این تصمیم قضایی و راه‌پیمایی اعتراضی مردم شهر فرگوسن، در شهرهای مختلف آمریکا سلسله تظاهراتی در اعتراض به این تصمیم برگزار شد.

انتهای پیام/پ*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان