‌دهکده گردشگری بوشهر احداث می‌شود

‌دهکده گردشگری بوشهر احداث می‌شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار بوشهر گفت: به‌زودی عملیات اجرایی ‌دهکده گردشگری بوشهر با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مصطفی سالاری عصر امروز در نشست با معاون سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه اعتبارات حوزه میراث فرهنگی استان بوشهر افزایش یافته است اظهار کرد: علاوه بر 107 میلیارد ریال از محل تملک دارایی اعتبارات دیگری نیز در سرفصل‌های دیگر تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر از ظرفیت بالای گردشگری برخوردار است گفت: ساحل 900 کیلومتری خلیج فارس که استان بوشهر دارای طولانی‌ترین مرزدریایی با خلیج فارس است زیرساخت مناسبی را برای توسعه طرح‌های گردشگری فراهم کرده است.

استاندار بوشهر از ساخت دهکده گردشگری در ساحل بوشهر خبرداد و گفت: 400 هکتار اراضی ساحلی بوشهر برای ایجاد دهکده گردشگری ساحلی اختصاص یافته که در این دهکده انواع برنامه‌ها و طرح‌های گردشگری و رفاهی طرح‌ریزی شده است.

سالاری گفت: برای ساخت دهکده گردشگری ساحلی بوشهر 150 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی، با بیان اینکه اعتبارات عمرانی میراث فرهنگی استان بوشهر امسال افزون بر 350 میلیارد ریال است گفت: تخصیص این اعتبارات تا پایان سال به 100 درصد می‌رسد.

استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به تخصیص اعتبارات ملی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری افزود: با توجه به اینکه استان بوشهر دارای قابلیت‌های مهمی در حوزه گردشگری و آثار باستانی دارد لازم است سازمان میراث فرهنگی کشور توجه ویژه‌ای به تخصیص اعتبارات ملی به استان بوشهر داشته باشد.

سالاری، با تاکید بر توجه به ساخت هتل ستاره‌دار در استان بوشهر افزود: این استان با توجه به اینکه توانمندی زیادی در حوزه گردشگری دارد و لی از داشتن هتل ستاره‌دار به عنوان زیرساخت اصلی آن بی بهره است که لازم است به این مهم توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران در ساخت هتل در استان بوشهر مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند گفت: سرمایه‌گذارانی که در حوزه هتل‌سازی آمادگی دارند در بهترین نقطه ساحلی بوشهر زمین به آنها واگذار و حمایت‌های ویژه در زمینه اخذ مجوزهای لازم و پرداخت تسهیلات از آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon