آسیب‌های اجتماعی در مدارس مازندران کاهش یافت

آسیب‌های اجتماعی در مدارس مازندران کاهش یافت

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به افزایش برنامه‌های تربیتی در مدارس استان، گفت: آسیب‌های اجتماعی در مدارس مازندران کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، سید علی قاسمی امروز در همایش مدیران فنی و حرفه ای سراسر استان در سالن اجتماعات دانشگاه امام علی (ع) فرهنگیان بابلسر، با بیان اینکه مهم ترین وظیفه آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی شایسته و مورد نیاز برای جامعه است، اظهار داشت: زمانی می‌توان برای آموزش و پرورش یک جامعه برنامه ریزی و تصمیم گیری کرد که نیازهای جامعه شناسایی و در آن لحاظ شده باشد.

وی با اشاره به اینکه از بالاترین تا پائین ترین عضو آموزش و پرورش باید وضعیت فعلی جامعه را در نظر بگیرند و بر اساس نیاز جامعه به تربیت نیروی انسانی بپردازند، خاطرنشان کرد: ماندن در وضعیت کنونی خطرناک است و مدیران و کارکنان مراکز آموزشی باید با نگاه به نیازهای فعلی و آینده جامعه برای دست یابی به نتیجه مطلوب تلاش کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، افزود: برای رفع نیازهای جامعه در مقوله تربیت نیروی انسانی ابتدا باید وضعیت جامعه را بررسی سپس به میزان آن نیازها صحنه آموزش و پرورش را آماده کرد.

قاسمی، با بیان اینکه آموزش و پرورش نقس بسزایی را در ایجاد اشتغال یک جامعه ایفا می کند، گفت: یکی از مهم ترین راه های تحقق این مهم تغییر در روش مدیریت آموزشگاه ها است و اگر تغییری در رویکرد مدیریتی صورت نگیرد آن مدیر باید بپذیرد که یکی از مقصران نا بسامانی اشتغال در جامعه شخص او است.

وی با اشاره به اینکه انسان محور توسعه است و کشوری که از نیروهای انسانی شایسته برخوردار باشد می تواند در جهت توسعه و پیشرفت گام بردارد، افزود: باید به انسان ها توجه کرد و با تغییر رویکرد مدیریتی در جهت بصیرت افزایی و ارتقا دانش و آگاهی خانواده ها و دانش آموزان گام برداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، با تاکید بر توجه همگانی برای هدایت افراد به رشته های فنی و حرفه ای و با بیان اینکه توسعه آینده کشور نیازمند هدایت افراد به سمت رشته های تحصیلی است که از قابلیت کار آفرینی و اشتغال در کشور برخوردار باشد، افزود: با هزینه های فراوان افراد جامعه را به سمت کسب تحصیلات و جایگاه عالی هدایت می کنیم و این در حالیست متاسفانه بسیاری از این افراد توانایی، دانش و تخصص انجام کارهای مهارتی را ندارند.

قاسمی، با اشاره به اینکه تغییر در فرهنگ درون سازمانی و ایجاد وفاق، همدلی، آرامش، تفاهم، محبت، همصدایی و همدلی موجب ارتقا فرهنگ جامعه و سرعت در دست یابی به توسعه می شود، گفت: متاسفانه فرهنگ سازمانی در ما پایین است و این موضوع در تربیت ما در کلاس های جامعه تاثیر منفی گذاشته و مانع ارتقا فرهنگ اجتماع می شود.

وی تاکید کرد: با تغییر در روش های مدیریتی و ایجاد هم صدایی و تعامل در جهت تغییر فرهنگ درون سازمانی تلاش شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، با تاکید بر ایجاد ارتباط و همبستگی میان نظام آموزشی و بازار کار جامعه و با بیان اینکه این موضوع به صورت جدی باید در هنرستان های فنی و حرفه ای پیگیری شود، افزود: باید ایجاد فضایی مطلوب به گونه ای در محیط های آموزشی مدیریت کرد تا دانش آموزان پس از اتمام تحصیل با بیکاری در جامعه روبرو نشوند.

قاسمی، با اشاره به ارتقای نظام آموزشی و حرکت در جهت آموزش تولید محور و با بیان اینکه اگر آموزش تولید محور انجام نگیرد اقتصاد تولید محور صورت نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: آموزش تولید محور در کوتاه مدت تامین منابع مالی آموزشگاه ها را به همراه دارد.

وی با تاکید بر اعمال مدیریت تامین‌کننده منابع مالی در آموزشگاه‌ها، گفت: ارائه آموزش‌های تولید محور به دانش آموزان سبب دست یابی به مهارت و استفاده بهینه از منابع و امکانات می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، با اشاره به اینکه کاهش آسیب های تربیتی دانش آموزان هنرستان سبب رفع تهدید و ایجاد فرصت می شود، تاکید کرد: با مدیریت درست و اصولی خانواده ها، دانش آموزان و جامعه به سمت تحصیل در هنرستان ها هدایت و ثابت کنید تحصیلات در هنرستان ها نه تنها سبب سر افکندگی نیست بلکه سبب افتخار و ایجاد کار آفرینی در جامعه است.

قاسمی، با بیان اینکه یک مدیر شایسته باید دارای دانش، تخصص و تفکر منطقی باشد و از خودکامگی، تنش، بحران، حاشیه، چاپلوسی، تملق گویی و تملق شنوی دوری کند، اظهار کرد: فرهنگ تملق گویی و تملق شنوی یک آفت مدیریتی محسوب می شود و مدیران باید این تفکر را از خود و تشکیلات درون سازمانی خود حذف کنند.

وی با اشاره به اینکه انتقاد پذیری، خوش رفتاری، صداقت و توانایی استفاده بهینه از نیروها از دیگر خصوصیات یک مدیر شایسته است، افزود: گاهی یک اشتباه کوچک در پایین ترین نقطه آموزشی موجب سرافکندگی بالاترین عضو نظام آموزشی کشور می شود.

قاسمی تاکید کرد: یک مدیر باید مدیریت پیش از بحران داشته باشد و در صورت انجام یک حرکت اشتباه آن را بپذیرد و در جهت عذرخواهی و جبران خطای خود گام بردارد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon